شهردار سنندج گفت: تا کنون از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش کرایه ماشین گرفته نشده و هرگونه افزایش خودسرانه کرایه، تخلف تلقی می‌شود.

کرایه تاکسی در سنندج افزایش ندارد/ آژانس‌های تاکسی تلفنی ساماندهی می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حشمت‌اله صیدی ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هیچ افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر سنندج انجام نشده است.

شهردار سنندج گفت: تاکنون از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ کرایه ماشین گرفته نشده و این افزایش خودسرانه کرایه، تخلف تلقی می‌شود.

شهردار سنندج افزود: با توجه به تصمیمات جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان دستگاه‌های استان برگزار شد، ظرف دو ماه سامانه‌ای تشکیل می‌شود و کل آژانس‌های دارای مجوز موظف به ثبت‌نام در این سامانه خواهند بود که از طریق همین سامانه هم وضعیت آژانس‌ها از نظر تعداد پرسنل و میزان بنزین مصرفی بررسی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: کار نظارت بر این سامانه وظیفه سازمان صمت است و شهرداری همکاری لازم را در این حوزه خواهد داشت.

صیدی گفت: در نظارت بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تابع شرایط کشور هستیم و بر جلوگیری از هر نوع افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل شهری تاکید شده است.

او با یادآوری افزایش تاکسی در سنندج، گفت: تاکسی داران هم از قشر ضعیف جامعه هستند که تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها نیازمند کار کارشناسی است.

نرخ منصفانه جدید به تاکسیرانی اعلام شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: اواسط سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نرخ کرایه تاکسی در شهر سنندج افزایش یافت.

جلال شریعتی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین قاعدتا روی نرخ کرایه ماشین هم تاثیر می‌گذارد چرا که اگر بخواهیم تاکسی‌ها به روال عادی کار کنند باید یک قیمت منصفانه و جدید به تاکسیرانی اعلام شود.

رئیس شورای شهر سنندج اضافه کرد: تا امروز نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل شهری افزایش نداشته و اگر راننده‌ای بیشتر از قیمت مصوب قبلی وجهی دریافت کرده، غیرقانونی است و لذا نباید اجازه دهیم افرادی از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

او ضمن تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت ناوگان حمل و نقل شهری، عنوان کرد: اینکه در حد چند درصد به کرایه‌ها اضافه شود معقول است که باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

انتهای پیام/ج

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی تخلف محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.