وزیر صمت مطرح کرد؛

تشکیل بیش از ۱۲۰۰ پرونده تخلف در عرضه کالا/افزایش قیمت بنزین در قیمت کالا‌ها اثری ندارد

رحمانی گفت: افزایش قیمت بنزین در قیمت کالا‌ها اثری ندارد و نظارت‌ها مقطعی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شرایط جدیدی پیش آمده است که می‌طلبد، نظارت‌ها متناسب با این شرایط جدید تشدید شود، گفت: نظارت‌ها مقطعی نیست و پس از این نیز با اشرافیت بیشتر و کنترل همه فرآیند‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه  داد: امروز شرایط جدیدی پیش آمده است که می‌طلبد، نظارت‌ها متناسب با این شرایط جدید تشدید شود.

 رحمانی افزود: افزایش قیمت بنزین در قیمت کالا‌ها اثری ندارد و برای نظارت و برخورد با تخلفات، همه عوامل متفق القول و جدی هستند ضمن اینکه این نظارت‌ها مقطعی نیست.


بیشتر بخوانید: اسامی برخی گران فروشان را علنی خواهیم کرد/ همکاری اصناف و اتحادیه‌ها برای تامین ۱۰۰ قلم کالا 


وی با بیان اینکه برخورد‌ها با متخلفان باید به نحوی باشد که موثر واقع شود اضافه کرد: در جلسه امروز مقرر شد که نظارت‌ها بر بازار تشدید و از ظرفیت‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استانی و بخش‌های دیگر از جمله ظرفیت اصناف و اتحادیه‌ها استفاده بیشتری شود.

رحمانی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی هم خود گشت‌هایی دارد و هم گشت‌های مشترکی برگزار می‌کند که بنا شد این گشت‌ها بیشتر و از ظرفیت دستگاه‌های دیگر مانند دادستانی‌ها نیز استفاده بیشتری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق القول و جدی هستند، افزود: مردم از طریق سامانه ۱۲۴ نیز گزارش‌های لازم را ارایه دهند، ضمن اینکه این سامانه ساعات کاری و تعداد نفرات خود را برای رسیدگی سریع‌تر به گزارش‌های مردمی بیشتر کرده است.

رحمانی گفت: همکاران در موضوع رصد بازار جدی هستند و مشکلی در جدیت همکاران احساس نمی‌شود و بنا نیز بر این است که برخورد‌ها تشدید شود.

وی با اشاره به ساز و کار‌های نظارتی انجام شده نیز افزود: به عنوان نمونه سامانه جامع انبار‌ها را راه اندازی و انبار‌های کشور را در آن ثبت کردیم و بنا بر این است که همه کالا‌ها در این سامانه ثبت شود که در حال تکمیل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همزمان در چند جبهه جلو می‌رویم، اضافه کرد: هم از مبدا تولید و هم از مبدا واردات شروع به کنترل قیمت‌ها کرده ایم و ان شاء الله در آینده به جایی می‌رسیم که هر کالایی را به صورت تکی بتوانیم رصد و ردیابی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند روی نظارت بر کالا‌های اساسی طبیعتاً بیشتر حساس هستیم، اما در خصوص نظارت‌ها نه فقط کالا‌های اساسی بلکه همه کالا‌ها را رصد و پایش می‌کنیم.

تشکیل بیش از ۱۲۰۰ پرونده تخلف در عرضه کالا

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: روز گذشته ۱۸ هزار ۳۲ مورد بازرسی را بازرسان سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین بازرسی اصناف در سطح استان‌ها انجام دادند و برای ۱۲۴۲ متخلف، پرونده تشکیل و برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

حسین مدرس خیابانی در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ بنزین در بازار غیرقانونی است و حتماً با متخلفان برخورد قانونی می‌شود افزود: طبق توافق انجام شد، تعزیرات حکومتی به صورت ویژه و در شعبات اختصاصی در سریع‌ترین زمان ممکن این پرونده‌ها را بررسی و رای لازم را صادر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر موضوع گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه نیز به عنوان یکی از تخلفات مورد توجه بازرسان است که در صورت مواجه بدون، کوچکترین مماشاتی با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

مدرس خیابانی گفت: افزایش نرح بنزین در قیمت انواع اقلام کالایی و خدمات، تاثیر ناچیزی دارد و برخی دغدغه‌های موجود ناشی از جو روانی در سطح بازار است که با تدابیر اتخاذ شده جلوی این اتفاق گرفته خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه کالا‌های اساسی به میزان کافی در انبار‌های موجود است و در تامین کالا‌های ضروری و اساسی مورد نیاز مردم، هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد: بازرسی‌های شکایت محور در اولویت خواهد بود و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازر، ستاد‌های خبری ۱۲۴ موظف هستند از ۷ صبح تا ۱۰ شب شکایات مردمی را دریافت کنند و البته موارد در سریعترین زمان ممکن از سوی بازرسان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدرس خیایانی گفت: مردم از ۴ روش موجود شامل تلفن گویای ۱۲۴، سامانه ثبت شکایات ۱۲۴، نرم افزار آپ و همچنین به صورت حضوری می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: روند بازرسی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا مردم اطمینان لازم را از نحوه اعلام شکایت و رسیدگی به آن‌ها کسب کنند و کمک نمایند تا فضای موجود به درستی مدیریت و در حقوق مردم هیچگونه اجحافی نشود.

حسین مدرس خیابانی گفت: ۴ هزار بازرس از سازمان حمایت، سازمان‌های صمت استان‌ها و اتاق اصناف در سطح کشور روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسی میدانی را برای کنترل قیمت‌ها انجام می‌دهند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در خصوص کنترل بازار علاوه بر این گشت‌های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌های صنفی کل کشور نیز با ۱۵ هزار بازرس در قالب ۸ هزار بازرس قیمت‌ها را در بازار رصد می‌کنند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: ستاد ویژه تنظیم بازار برای رصد قیمت‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به صورت روزانه برگزار می‌شود و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در همه استان‌ها به طور مستمر تمامی قیمت‌ها را به دقت رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه کالا‌ها در بازار به وفور موجود است و هیچگونه کمبود کالایی در کشور وجود ندارد گفت: در تامین کالا‌های ضروری و اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد به میزان کافی کالا‌ها ذخیره سازی شده است.

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه عرضه کالا و ارایه تخفیف و حراج‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مانند قبل ادامه دارد و کنترل بازار از طریق سامانه‌های رصد کالا، قیمت و سامانه اعلام موجودی نیز ادامه خواهد داشت، افزود: علاوه بر ابلاغ سازمان حمایت به ۹۶ انجمن تولیدی جهت افزایش ندادن قیمت کالاها، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز پشتیبان اجرای این طرح است و تولید کنندگان نیز از این طرح اعلام حمایت کردند تا افزایش قیمت صورت نگیرد.

مدرس خیابانی گفت: هم اکنون بخشی از نگرانی موجود مربوط به حمل و نقل درون شهری است که برای رفع آن هماهنگی‌هایی با وزارت نفت انجام شده است وباید طوری برنامه ریزی شود تا سهمیه بندی بنزین شامل همه ذی حقان در حوزه حمل و نقل شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به ضرورت همراهی رسانه‌ها برای اطلاع رسانی مناسب و به موقع به مردم در خصوص تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت اشاره کرد و گفت: از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم تا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و موجودی کالا‌ها بازدید کنند و به مردم در این زمینه اطمینان خاطر دهند.

انتهای پیام/

بخشی از نگرانی موجود مربوط به حمل و نقل درون شهری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چه بگویم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آیا میتونن بدون حضور بازرس صمت و سازمان حمایت و اتاق اصناف، تشکیل پرونده بدن؟
آخرین اخبار