معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

حل مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی در آینده‌ای نزدیک / کاهش قیمت گرانول PT از ۲۷ هزار تومان به ۹ هزار تومان

صادقی نیارکی گفت: رفع مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تعاونی ‌ها از اصلی ترین برنامه‌های وزارت صمت است که در دستور کار معاونت‌های این بخش قرار می‌گیرد.

حل مشکلات تولید کنندگان بخش کشاورزی از سوی وزارت صنعت در آینده‌ای نزدیک / کاهش قیمت گرانول PT از 27 هزار تومان به 9 هزار تومانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در اتاق تعاون ایران جلسه بررسی مشکلات اعضای کمیسیون صنایع و کشاورزی با صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه صادقی نیارکی با بیان اینکه بانک‌ها بنگاه اقتصادی بزرگی برای کشور هستند، گفت: تمامی سپرده گذاران از جمله نمایندگان وزارت صنعت و یا نمایندگان اتاق‌های تعاونی صنایع و کشاورزی باید تسهیلات دریافتی خود را با نرخ سود ۱۸ درصد باز گردانند.

او ادامه داد: بانک ها اینکه تولیدکنندگان تسهیلاتی را که دریافت می‌کنند برگشت و سودی برای ما ندارد را بهانه‌ کردند که تسهیلات لازم را به واحدهای تولیدی ندهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه همین بهانه در چند وقت اخیر باعث شده که پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال زا کاهش یابد گفت: وزارت صنعت و تجارت به شدت به دنبال افزایش تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال زایی از سوی بانک ها است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه  به دنبال امضای تفاهم نامه‌ای با دادستانی کل کشور جهت لازم الاجرا شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار هستیم گفت: مصوبات ستاد تنظیم بازار به شدت از سوی وزارت صنعت و وزارت اقتصاد دنبال می‌شود و دادستانی‌های کل کشور برای این موضوع پای کار آمده‌اند تا مصوبات را اجرایی کنند. از سویی دیگر ما اجرایی شدن مصوبات را در آینده نزدیک تقویت خواهیم کرد.

او توضیح داد: یکی از مصوبات سران سه قوه باعث شده که بانک ها سوء استفاده کنند به طوری که در این مصوبه به جای لازم الاجرا کلمه مجاز وارد شده و همین موضوع باعث شده است که بانک‌ها برخی از مصوبات را بپذیرند و برخی این مصوبات را به دلیل کلمه مجاز تغییر دهند و یا اجرا نکنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت در جلسات اخیر به شدت این موضوع را پیگیری کرده و در آینده نزدیک آن را اجرایی خواهد کرد گفت: البته سازمان برنامه و بودجه مخالفت شدیدی با این موضوع دارد اما دادستانی کل کشور در پی حل این معضل است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه مصوبات به گونه‌ای مطرح شده که بدهکاری مالیاتی وجود نداشته باشد ولی با جمع بندی که در آینده نزدیک انجام می‌شود مصوبه سران ۱۰ تا ۱۵ روز آینده اصلاح خواهد شد.

او بیان کرد: هیئت منتخب بانک مرکزی استانداران اعلام کرده که مصوبه‌ها را به زودی اصلاح خواهیم کرد اما در قانون اعلام شده و هیئت دولت هم در این بخش به زودی نظر می‌دهد تا اجرا شدن مصوبات در آینده‌ای نزدیک به وقوع بپیوندد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دوره‌ای به بنده اطلاع داده شد که وضعیت پتروشیمی‌ها از لحاظ تولید بی کیفیت است و همین موضوع باعث افزایش قیمت برخی از کالاهای پتروشیمی شده است که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قیمت گرانولPT از ۲۷ هزار تومان به ۹ هزار تومان کاهش یافت این در حالی است که قیمت این کالا در بورس انرژی ۱۹ هزار تومان بوده است.

صادقی نیارکی تاکید کرد: با تقویت تولید این کالا مانع خروج ارز از کشور شدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت به شدت از تولید داخل حمایت می‌کند گفت: حمایت از تولید داخل وظیفه اصلی ما است و جلوگیری از خروج ارز یک ضرورت برای کشور است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سازمان راهداری و وزارت کشور در دورانی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل وارد توزیع لاستیک شد، گفت: هم اکنون این مشکل در میان کامیون داران و حوزه حمل و نقل برطرف شده بنابراین باید اجازه توزیع لاستیک بین اتحادیه‌ ها و انجمن‌ ها قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه در حوزه تامین اقلام خوراک دام کشاورزان تمامی حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد، گفت: ما موظف هستیم که از تولید کنندگان در این بخش حمایت کنیم بنابراین هر نوع درخواست که از سوی تولید کنندگان و یا بازرگانان مطرح باشد به سرعت از سوی وزارت صمت پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وارد کردن ماشین آلات خوراک دام که یک نیاز تولید کنندگان است باید از سوی وزارت صمت و یا انجمن‌های ماشین‌آلات پیگیری شود اما این موضوع که یکی از مشکلات اتحادیه‌ها است باید به سرعت و در اولویت این حوزه قرار گیرد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از تولید کنندگان با سوءمدیریت در برخی از حوزه‌ها  با مشکلات بسیار زیادی روبروه شده‌اند گفت: اجازه نمی‌دهیم مشکلات این بخش افزایش یابد و وزارت صنعت و معاونت‌های این حوزه به سرعت این موضوع و رفع مشکلات آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

او افزود: از اتاق تعاون ایران درخواست داریم مشکلات تمامی تولید کنندگان این صنف را هر چه سریعتر در قالب درخواست و یا نامه به وزارت صمت جهت پیگیری و یا رفع مشکلات در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار