آغاز نام نویسی در طرح اقدام ملی مسکن

نامنویسی در طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز نام نویسی در طرح اقدام ملی مسکنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز نامنویسی طرح «اقدام ملی مسکن» از امروز یکشنبه ۲۷ آبان ۹۸ در استان خبر داد.

او افزود: در این طرح دو هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی در استان شامل یکهزار واحد مسکونی در شهرکرد و یک‌هزار و ۱۴۰ واحد در سایر شهر‌ها ثبت نام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تقاضای ثبت نام تا سقف شش هزار واحد برای دهک‌های یک و دو از جمله کارکنان دولت و افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد پیش بینی شده است اضافه کرد: در این طرح میزان سپرده‌گذاری برای دهک‌های یک و دو بدون سرمایه‌گذاری و برای سایر دهک‌ها ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

او ادامه داد: در ساخت این مسکن‌ها سه نوع تسهیلات بنا به درخواست متقاضیان پرداخت می‌شود که شامل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات صندوق پس‌انداز یکمی‌ها با اقساط ماهیانه ۱۷ میلیون ریال، یک میلیارد ریال بافت فرسوده با اقساط ماهانه هفت میلیون ریال و وام نوع سوم ۷۵۰ میلیون ریال با پرداخت ماهانه ۱۷ میلیون ریال و یک میلیارد ریال با بازپرداخت ماهانه ۱۲ میلیون ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آورده اولیه متقاضیان مسکن، ۳۰ درصد قیمت تمام شده خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: متقاضی متاهل و سرپرست خانوار، بدون مالکیت مسکونی از سال ۸۴، نداشتن منع قانونی دریافت، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه‌ها، پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، عدم بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید زمین یا واحد مسکونی از ابتدای انقلاب، توانایی تأمین هزینه ساخت و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی از شرایط ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن است.

او گفت: زنان مجرد خود سرپرست بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/ز

طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

برچسب ها: توسعه ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار