هشدار فرمانده عراقی درباره عملیات «شکستن حصار‌ها»‌ی داعش

رئیس اطلاعات ارتش عراق هشدار داد برخی از سران فراری داعش در عملیاتی در پی حمله به زندان‌ها در این کشور و سوریه برای آزاد کردن تروریست‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، ژنرال دوم سعد العلاق، رئیس اطلاعات ارتش عراق، در مصاحبه‌ با این شبکه درباره قدرت گرفتن مجدد گروه تروریستی داعش هشدار داد.

او گفت: شاید دولت اسلامی عراق و شام (گروه تروریستی داعش) تا حدودی متلاشی شده باشد, اما بی‌تردید هنوز کاملا از صحنه بازی بیرون رانده نشده است.

بنا بر اعلام العلاق، برخی از سران گروه داعش که زنده مانده‌اند از سوریه به ترکیه فرار کرده‌اند و این افراد نه تنها دسته‌های تروریستی جدیدی تشکیل داده‌اند بلکه تلاش می‌کنند امکان فرار پیروان خود را به صورت گسترده از زندان‌ها فراهم کنند.

او گفت: ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که هدف اصلی دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، ماموریتی است که آن‌ها را «شکستن حصار‌ها» نامیده‌اند. آن‌ها می‌خواهند با این عملیات، به زندان‌ها در عراق و سوریه حمله کنند تا تروریست‌ها را آزاد کنند. باید تلاش گسترده بین‌المللی به منظور مقابله با این مسئله صورت پذیرد؛ زیرا این جنایتکاران می‌توانند فرار کنند و به کشور‌های خودشان بازگردند و با این اوصاف، خطری بزرگ برای اروپا و اسیا و شمال آفریقا خواهند بود.

به گفته این ژنرال عراقی، اگر داعش بتواند کنترل طرفداران خود را به دست بیاورد نتیجه این امر «فاجعه‌بار» خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار