وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس/ تهران؛ محروم‌ترین فضا‌های آموزشی را دارد

حاجی میرزایی با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در برخی استان‌ها مانند پایتخت گفت: اولویت اصلی ما تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در کشور است.

تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس/ تهران؛ محروم‌ترین فضا‌های آموزشی را داردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی بانوان خیر مدرسه‌ساز که صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد،  با اشاره به اهمیت حضور بانوان خیر مدرسه‌ساز اظهار کرد: خیرین برای کاستن از رنج‌های مردم و توسعه فضای آموزشی وقت و پول می گذارند و این در شرایطی است که مطالبه‌گری در هر نهاد و جایگاهی به یک فرهنگ تبدیل شده است .

او ادامه داد: این عرصه، عرصه مسئولیت اجتماعی است و کشور ما در چنین  شرایطی به این روحیه نیاز دارد؛ فرهنگی که خیرین  اشاعه می دهند در جامعه  بسیار اثرگذار خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  کشور ما به فرهنگ مسئولیت پذیری نیاز دارد، بیان کرد:  مدرسه رمز موفقیت آینده و نبض کشور ماست چراکه  ظرفیت توانمندی های نسل ما در آنجا گسترش پیدا می کند که خیرین  در خلق این موقعیت یادگیری کمک می کنند.

حاجی‌میرزایی خطاب به خیرین ادامه داد: شما شریک آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت هستید و بهتر است بگوییم که ما شریک شما هستیم.

او تاکید کرد: اکنون  ۳۰ درصد مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم سازی است که از این میان ۱۲ درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از سازمان نوسازی مدارس خواهش کردم تا نیازهای ما را در معرض آگاهی مردم بگذارند تا هرکسی  با سرمایه کم یا زیاد امکان مشارکت داشته باشد.

تهران جز پایین‌ترین رده‌های فضای آموزشی است

در ادامه حاجی‌میرزایی در حاشیه همایش بانوان خیر مدرسه ساز و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فضاهای آموزشی کشور اظهار کرد:  استان تهران یکی محروم ترین فضاهای آموزشی را دارد و  در رده‌بندی‌های مدارس جز پایین‌ترین رده‌ها است. در حواشی تهران و مرکز نیازمند فضای آموزشی هستیم.

او ادامه داد: اکنون اولویت اصلی ما در تامین فضای آموزشی تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار در کشور است. متوسط فضای آموزشی در سطح کشور ۵/۲ مترمربع است؛ اما استانداری که در سند تحول پیش بینی شده ۸/۲ مترمربع است که باید این خلاء را پر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به دلیل آنکه در سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر آن بوده است که فرصت‍های آموزشی را در تمام نقاط کشور توسعه دهد؛ به همین دلیل در بسیاری از مناطق مدارسی ساخته شده است که تعداد دانش آموزان در آن کم است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: در حاشیه شهر‌ها و برخی از استان‌ها نیازمند فضای آموزشی هستیم تا در کلاس‌های درس تراکم دانش آموزی ۴۰ نفره نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید: محرومیت آموزشی در نقطه صفر مرزی/«مهرستان» نیازمند حمایت خیرین مدرسه ساز


او تصریح کرد: اکنون نیاز به توسعه حرکت خیر مدرسه‌ساز هستیم؛ در سال جاری نامه‌ای از سوی خیرین مدرسه ساز به ما ارسال شد که در آن اعلام شد در مدت ۲ سال حدود ۵ هزار میلیارد تومان خیرین تعهد می‌کنند و در ازای آن هم دولت تامین اعتبار دارد تا هرچه زودتر خلا‌ءهای فضای آموزشی پر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار