قطور آذربایجان غربی لرزید

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر منطقه قطور آذربایجان غربی را لرزاند.

قطور آذربایجان غربی لرزیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، زمین‌لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۳ و ۴۴ دقیقه بامداد امروز سه‌ شنبه در عرض جغرافیایی ۳۸.۵ و طول جغرافیایی ۴۴.۵۸و عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار مصدومان زلزله از زبان رئیس اورژانس کشور


براساس گزارشات مرکز لرزه‌نگاری کشوری به فاصله دقایقی پس از زلزله اول، دو پس‌لرزه به بزرگی ۲.۷ و ۲.۸ به ترتیب در مناطق قطور و تازه‌ شهر استان ثبت شده است.

ورود خسارت های جزئی به برخی واحد‌های مسکونی خشتی و گلی

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه زمین لرزه منطقه قطور خوی خسارت جانی در پی نداشت افزود: بر اساس بررسی‌ های اولیه این زمین لرزه خسارت های جزئی به برخی واحد‌های مسکونی خشتی و گلی در این منطقه وارد کرده است.

او با بیان اینکه هم اکنون نیرو‌های مدیریت بحران در منطقه حاضر هستند افزود: در حال بررسی میزان دقیق این زمین لرزه هستیم، ولی بر اساس شواهد اولیه خسارات خیلی جزیی بوده که در صورت نیاز آماده جبران این خسارات هستیم.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون نیرو‌های مدیریت بحران در تمام شهر‌های استان در حال آماده باش هستند گفت: آذربایجان غربی به دلیل حادثه خیز بودن به خصوص در نیمه دوم سال زمینه آماده باش همیشگی نیرو‌های مدیریت بحران را فراهم کرده است.

جعفری با بیان اینکه امسال ۱۱۰ زمین لرزه در استان و محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری آذربایجان غربی روی داده است عنوان کرد: از این تعداد ۴۵زمین لرزه در استان، ۴۳ زمین لرزه تا حریم ۵۰ کیلومتری و ۲۲ زمین لرزه نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر منطقه قطور در خوی را لرزاند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میرعمر
۰۱:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
بخاطر اینکه چادر نداریم تو خونه شب میخوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
الان دو شب داخل چادر میخوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خسارت جانی نداشت؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خدارو شکر کسی اسیب ندید