فراخوان انتقال خون مازندران برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون مازندران به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خون استان از دارندگان همه گروه‌های خون دعوت کرد تا با مراجعه به مراکز اهدای خون مازندران نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به علت سردشدن و کاهش دمای هوا در استان و کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون از مردم و اهداکنندگان خون دعوت کرد تا برای اهدای خون و حفظ و تامین ذخایر خون بیماران به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کنند.

او با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خون همیشگی است و مدت زمان نگهداری آن محدود است، افزود: از مردم نوعدوست استان تقاضا می‌شود در این روز‌های سرد بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم به ویژه جوانان در امر اهدای خون، گفت: وجود بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص أعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی، ٦ مرکز جراحی قلب باز و حوادث ناشی از رانندگی و تصادفات جاده‌ای در مازندران سبب شد تا میزان مصرف خون و فراورده‌های خون در این استان بالا باشد.

پوریانی با تشکر از همه اهدا کنندگان خون در مازندران افزود: هریک واحد خونی که از سوی انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان سه بیمار را از مرگ نجات دهد و شادی و نشاط را به زندگی چندین خانواده باز گرداند.

انتهای پیام/ س

اهدای خون، راهی برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.