ورود ۲۸ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به بازار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از ورود ۲۸ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به بازار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل حامی پژوهشگران و ایده‌های استارتاپی است و با حمایت این دانشگاه بسیاری از ایده‌ها به‌ مرحله تولید رسیده است.

او افزود: در سیاست‌های جدید و کلان دانشگاه آزاد اسلامی تلاش بر این است که این دانشگاه وارد نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها بشود و تفاوت در این است که دانشگاه‌های نسل سه و چهار به جای افراد بر روی تیم‌ها تکیه دارد و تیم‌های پخته‌ای را تحویل جامعه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار داشت: در این دانشگاه با ایجاد سراهای نوآوری به دنبال تحقق این هدف هستیم و در این سراها تیم‌های کارآمدی که صاحب ایده‌های خلاق هستند حمایت می‌شوند.

رسولی افزود: تلاش ما در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و حکمت‌یار است چرا که در دهه آینده  دانشگاه‌ها را تیم‌های کارآمد و استارتاپی هدایت خواهند کرد.

او همچنین از تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های طبیعی خوراکی در اردبیل اشاره کرد و گفت: کارگاه تولید نیمه‌صنعتی این محصول در حال تجهیز بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همچنین افزود: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی از نظر سلامت به جامعه گام بزرگی است که علاوه بر اشتغالزایی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی خواهد شد.

رسولی گفت: طرحی در زمینه پرورش بوقلمون نیز در حال اجرا است که علاوه بر تامین بازارهای داخلی به کشورهای عربی بویژه عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، افزود: حوزه سلامت در اردبیل ، حوزه کشاورزی در پارس‌آباد مغان ، حوزه تجارت در بیله‌سوار و حوزه صنعت و آی‌تی در گرمی مغان مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.