مسافران مرز مهران را برای ورود به عراق انتخاب نکنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز مهران به علت ناآرامی های داخل خاک عراق همچنان برای سفر اتباع ایرانی به کشور عراق بسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: مرز مهران برای ورود اتباع عراقی به ایران باز و بدون مشکل است، اما اتباع ایرانی به علت تحرکات داخل خاک عراق اجازه خروج از مرز را ندارند.

او افزود: کماکان بنا به سفارش اکید وزارت امور خارجه، مردم با توجه به تحولات اخیر عراق از مراجعه به مرز‌های کشور از جمله مرز مهران با هدف سفر به کشور عراق خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:

آنچه که برای اربعین سال بعد باید در مهران آماده شود

نوذری یادآور شد: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد جود ندارد، اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران و تجار قرار دارد.

او اضافه کرد: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش‌های موجود در عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آن‌ها را ندارد بنابراین بهتر اینکه زائران و بازرگانان سفر به عراق را به زمان بهتری موکول و از حضور در مرز‌ها خودداری کنند.

نوذری یادآور شد: خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است، اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

او گفت: بیشتر نقاط عراق از جمله شهر‌های مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی‌ها در وضعیت تنش زایی قرار دارند و زائران عتبات عالیات سفر به عراق را به زمان دیگری موکول کنند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

مرز مهران همچنان مسدود است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.