رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد؛

معرفی «روز قم» به جامعه و نسل جوان

اسلامی گفت: مسوولان فرهنگی وظیفه دارند با استفاده از فرصت «روز قم» این شهر را به جامعه اسلامی به ویژه جوانان معرفی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حسین اسلامی رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به نام «روز قم» گفت: در شهر‌هایی نظیر مشهد، شیراز، شهر ری و... چنین اقدامی انجام گرفته و یک روز را به عنوان شهر خود در نظر گرفته اند تا به معرفی آن شهر بپردازند.

رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این اتفاق با تأخیر در قم صورت گرفته است عنوان کرد: سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم بهترین بهانه بود تا «روز قم» در تقویم ثبت شود و با توجه به تاخیر برای انجام این اقدام باید کار‌های فرهنگی مناسبی برای جبران انجام پذیرد.

او توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز قم را امری ضروری دانست و افزود: این روز نوعی بزرگداشت برای قم است بنابراین معرفی آن به جامعه اسلامی به ویژه جوانان ضرورت دارد و باید وضعیتی ایجاد کنیم تا به حساسیت موضوع پی برده و متوجه آن شوند.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت روز قم یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورا تخفیف عوارض در این روز است که همین اتفاق می‌تواند موجب شود مردم به اهمیت این روز پی ببرند و آن را گرامی بدارند.

رئیس کمسیون حقوقی و نظارت و سخنگوی شورای اسلامی شهر قم برکات وجود حرم حضرت معصومه (س) را یادآور شد و تصریح کرد: برکات بسیاری این حرم مقدس برای شهر ما داشته است بنابراین ما نیز وظیفه داریم گام‌های موثری در راستای تحقق بخشیدن به اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... این شهر برداریم.

انتهای پیام/الف

«روز قم» به جامعه و نسل جوان معرفی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.