طالبی: تغییر و تحولات کادرفنی تیم ملی به سود ما نیست/ قیاس ویلموتس و کی‌روش اشتباه است/ فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ملی زمان مناسبی نیست و این موضوع به نفع فوتبال ما نخواهد بود.

جلال طالبی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعتراض به تیم ملی بعد از شکست برابر تیم ملی عراق اظهار کرد: به نظرم ما باید از ویلموتس حمایت کنیم چرا که این مربی به تدریج نسبت به بازیکنان تیم ملی شناخت پیدا می‌کند. تغییر و تحولات کادر فنی به نفع فوتبال کشورمان نیست.

طالبی درباره اینکه تیم ملی در فیفادی‌ها برنامه‌ای ندارد، گفت: نبود بازی‌های تدارکاتی مشکل ویلموتس نیست و فدراسیون فوتبال باید تیم‌های ملی را برای برگزاری دیدار‌های دوستانه دعوت کند. برای برگزاری بازی‌های دوستانه باید برنامه‌ای از ۵، ۶ ماه قبل تدارک ببینند و خیلی از تیم‌ها برای بازی با ایران مشکل دارند و برنامه شان را از قبل مشخص کردند و پیدا کردن حریف تدارکاتی سخت است.

تیم های مطرح حاضر نمی شود مجانی بازی کنند 

سرمربی اسبق تیم ملی ادامه داد: به طور مسلم تیمی به صورت مجانی حاضر نمی‌شود دیدار تدارکاتی با تیم ملی کشورمان داشته باشد. تیم‌های مطرح اروپایی و آفریقایی پول می‌خواهند تا بازی دوستانه انجام بدهند. علاوه بر این ما برای امروز برنامه داریم و کاری به آینده نداریم.


بیشتر بخوانید: علوی: باید از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کنیم


کمتر مربی‌ای حاضر می شود در ایران کار کند 

او درباره انتقادات به مفاد قرارداد ویلموتس بیان کرد: به هر حال من در جریان قرارداد ویلموتس نیستم، اما با قاطعیت می‌گویم که کمتر مربی حاضر می‌شود در ایران کار کند و برای مربیان خارجی سخت است که در کشورمان مربیگری کنند. علاوه بر این تعدادی از مربیان شاغل در لیگ برتر کشورمان پول نگرفتند و مشکلات مالی فوتبال ما در خارج از کشور انعکاس پیدا کرده است. اگر مربیان پول بیشتری بگیرند در نهایت راضی می‌شوند هدایت تیم‌های کشورمان را برعهده بگیرند.

قیاس ویلموتس و کی روش درست نیست 

طالبی درباره اینکه ویلموتس با کی روش مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: به نظرم قیاس ویلموتس و کی روش با یکدیگر اشتباه است چرا که شیوه و دیدگاه این ۲ مربی متفاوت است. مقایسه این ۲ مربی با یکدیگر باعث می‌شود که ویلموتس نتواند کارش را به درستی انجام بدهد. ویلموتس قصد دارد با روش خود تغییر و تحولات در تیم ملی ایجاد کند و نیاز به زمان دارد. سیستم کی روش تدافعی و خراب کردن بازی حریف بود، اما ویلموتس به بازی هجومی اعتقاد دارد و جا انداختن این شیوه تاکنیکی در تیم ملی زمان بر است و کار زیادی می‌طلبد. به نظرم کنار گذاشتن ویلموتس به تیم ملی کشورمان آسیب می‌رساند.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره ارزیابی اش از تغییر و تحولات در تیم ملی بیان کرد: به نظرم اکنون زمان مناسبی نیست تا تغییر و تحولات در کادر فنی ایجاد کنند چرا که مربی جدید می‌تواند ضمانت بدهد که تیم ملی از گروهش صعود می‌کند.

طالبی: تغییر و تحولات کادر فنی تیم ملی به نفع فوتبالمان نیست/ قیاس ویلموتس و کی روش اشتباه است/ فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد

فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی مرخصی های ویلموتس باشد 

او درباره اینکه گفته می‌شود ویلموتس مربی پروازی است، اظهار کرد: ما باید ببینیم شرایط بستن قرارداد با ویلموتس به چه صورت بوده است و فدراسیون فوتبال باید درباره زمان زیاد مرخصی‌های این مربی پاسخگو باشد.

طالبی درباره اینکه تیم ملی ایران چقدر شانس صعود به جام جهانی دارد، گفت: به نظرم شانس تیم ملی کشورمان ایران زیاد است چرا که اکثر بازی‌های برگشت تیم ملی فوتبال در تهران است و بازی با تیم ملی کامبوج در خارج از کشور هم سخت نیست و مشکلی در این باره نداریم. البته اگر اتفاقات عجیب و غریب رخ ندهد و تیم ملی برابر بحرین و عراق شکست نخورد به طور حتم به عنوان تیم اول یا دوم گروه به مرحله بعد صعود می‌کنیم. به هر حال ویلموتس باید بیشتر در ایران باشد و بازی‌های ملی پوشان زیر نظر بگیرد و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای تیم ملی تدارک ببینند.


بیشتر بخوانید: جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با ویلموتس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار