پیوندی مطرح کرد؛

۴۰ درصد از جامعه پزشکی کشور در تهران هستند/ تلاش برای رسیدن به جایگاه واقعی تعرفه‌ها

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی تهران گفت: امروزه دولت، نظام پزشکی و وزارت بهداشت تلاش زیادی در زمینه واقعی شدن تعرفه‌ها می‌کنند.

تلاش دولت، نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای رسیدن به جایگاه واقعی تعرفه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر پیوندی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی تهران صبح امروز در مراسم سمینار اصول زیبایی و دندانپزشکی اظهار کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی آموزش جامعه پزشکی است و این سازمان باید پیگیر آموزش گروه‌های مختلف پزشکی اعم از پزشکان، دندانپزشکان و پیراپزشکان باشد.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به ارتباط بین بیمار و پزشک ادامه داد: امروزه دولت، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تلاش خود را در زمینه تعرفه‌های انجام داده‌اند، اما هنوز تعرفه جایگاه خودش را پیدا نکرده است.

او تأکید کرد: دندانپزشکان نقش مهم و پررنگی در زمینه حفظ و ارتقای سلامت مردم دارند و در این زمینه باید به صورت دوره‌ای برای ارتقای اطلاعات علمی جامعه پزشکی دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کرد.

پیوندی بیان کرد: در زمینه آموزش پزشکی، پزشکان باید خودشان همکاری‌های لازم را انجام دهند و اگر برنامه یا طرحی در نظر داشتند آن را با سازمان‌های مختلف در میان بگذارند.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی تهران گفت: جامعه دندانپزشکی در زمینه ارتقای سلامت دهان و دندان و کاهش پوسیدگی دندان‌های افراد جامعه بسیار اثربخش هستند.


بیشتر بخوانید: اعلام تعرفه پزشکان در سال آینده به شورای عالی بیمه


پیوندی با اشاره به اینکه اطلاعات پزشکان پس از ۸ سال باید به روز رسانی شود، تاکید کرد: در سال‌های اخیر عمر تجربیات به ۵ سال کاهش پیدا کرده و باید اطلاعات علمی به روز رسانی شود تا خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه شود.

او ادامه داد: امروزه آموزش‌های مدون از سوی انجمن‌های علمی انجام می‌شود و کارشناسان صاحب نظر به دور از مسائل مالی به میان آمده و تجربیات خود را در اختیار سایرین قرار می‌دهند. 

پیوندی افزود: ۴۰ درصد از جامعه پزشکی کل کشور در تهران هستند و خوشبختانه باید بگویم که گروه دندانپزشکی در زمینه آموزش پزشکی از سایر رشته‌ها پیشی گرفته است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی استان تهران بیان کرد: در زمینه مالیات درگیر هستیم و تعرفه‌ها تبدیل به یک مشکل لاینحل شده است.

او ادامه داد: امروزه تداخلات بین رشته‌ای مسائلی را ایجاد کرده که برخی از این مباحث به بیرون از جامعه پزشکی کشیده شده و من معتقدم با تعامل سازنده بین اورگان‌های تصمیم گیرنده در داخل و خارج سازمان نظام پزشکی می‌توان مشکلات و مسائل را برطرف کرد.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی استان تهران یادآوری کرد: جامعه پزشکی در دوران جنگ و حوادث طبیعی مانند: سیل و زلزله همیشه در خط مقدم مشکلات بوده‌اند و معتقدم که حق مطلب برای تعرفه‌های پزشکی هنوز ادا نشده و تلاش بیشتری باید در این زمینه انجام گیرد.

انتهای پیام/

لزوم برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ویژه پزشکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار