معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

ایجاد فرصت‌ در حوزه صنایع با تکیه بر توان داخل

موحدیان گفت: باید بتوانیم فرصت‌های خوبی را در حوزه صنایع ایجاد کنیم و این تنها با تکیه بر توان داخل شکل می‌گیرد.

پیشرفت ایران در حوزه رباتیک و مکاترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا موحدی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در سخنرانی کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک با بیان اینکه اولین هسته‌های رباتیک در این دانشگاه شکل گرفت، اظهار کرد:  دشمنان با اعمال تحریم‌ها حوزه‌های مختلف را تحت الشعاع قرار دادند مخصوصا حوزه صنایع که ما باید بتوانیم فرصت‌های خوبی را ایجاد کنیم و این تنها با تکیه بر توان داخل در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی افزود: این حوزه در دنیا پیشرفت بسیاری دارد و از اهمیت ویژه‌ای هم برخوردار است ما نیز در حوزه رباتیک شاهد اتفاقات بزرگی هستیم.

او ادامه داد:  در کشور ماهم رباتیک حتی در حوزه فرهنگ و هنر ورود پیدا کرده است؛ بنابراین اگر به استادان و دانشجویان فرصت‌هایی داده شود، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

موحدی اظهار کرد: ما در دانشگاه وظیفه برقراری، هموار کردن و بسترسازی برای استادان و دانشجویان را داریم و در حال حاضر مشغول طراحی یک مرکز نوآوری و فنون داده هستیم و امیدواریم پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
در ادامه مراسم علی اکبر موسویان، رئیس کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک هم از آمار مقالات ارائه شده در این کنفرانس خبر داد و گفت: ۱۷۰ مقاله ارسال شده که ۵۴ مقاله به صورت شفاهی و ۶۵ مقاله به صورت پوستر پذیرفته و در ۱۲ نشست مقالات شفاهی ارائه شده است.

انتهای پیام/

ارائه ۱۷۰ مقاله در کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار