مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از فعالیت تبلیغی مستمر ۷ هزار طلبه خواهر در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌السلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در دیدار با امام جمعه اردبیل و جمعی از خواهران حوزوی، گفت: ۷ هزار طلبه خواهر در مدارس کشور فعالیت تبلیغی مستمر دارند.

او افزود: حوزه علمیه خواهران در سال ۱۳۷۶ فعالیت خودش را آغاز کرد و توانست در طی این ۲۲ سال، ۵۰۰ مدرسه و مرکز در کشور دایر کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر افزایش توان حوزه خواهران، عنوان کرد: خواهران ما به خوبی مسیر پیشرفت را طی کرده و در زمینه پژوهش بسیار موفق عمل کرده‌اند که هم‌اکنون ۵۰۰ مدیر خواهر در سطح کشور که تربیت شده حوزه‌های علمیه هستند، فعالیت می‌کنند.

حجت‌السلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به لزوم تشکیل یک کمیته برای گسترش اثر بخشی طلاب خواهر در استان گفت: طلبه‌های فارغ‌التحصیل حوزه خواهران استان باید به عنوان سربازان دین در جامعه حضور داشته و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مبلغانی فعال باشند.

او همچنین زمینه را برای گسترش رشته‌های تخصصی در استان مناسب عنوان کرد و گفت: ما در کشور ۱۶ رشته سطح ۳ و ۴ رشته سطح ۴ داریم که استان اردبیل قابلیت دارد تا طلبه‌هایش در رشته‌های بالاتر و تخصصی تحصیل کنند.

بانوان حوزوی باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای بانوان حوزوی استان، بیان کرد: بانوان حوزوی باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار فعال بوده و هر خواهر طلبه در یک محله حضور داشته و اقدام به فعالیت‌های تبلیغی کرده و همچنین به کاهش مشکلات مختلف بانوان محله نیز اقدام کند.

عاملی افزود: بعد از پایان تحصیل خواهران طلبه لازم است فعالیت‌های آنان پیگیری شود تا از قابلیت‌های تبلیغی آنان استفاده حداکثری کرد و آنان نیز باید تلاش کنند فرهنگی که در شان انقلاب اسلامی است را در جامعه ترویج کنند.

او همچنین در بخشی از سخنان خود در دیدار با خواهران طلبه و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خواستار تامین اعتبار برای ساخت محوطه حوزه الزهرای خواهران اردبیل شد.

افتتاح مراکز امداد فرهنگی در استان اردبیل

معاون فرهنگی سازمان حوزه خواهران کشور نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح مراکز امداد فرهنگی در استان اردبیل، بیان کرد: در این مراکز امداد و کمک‌های فرهنگی و همچنین فعالیت‌های نیکوکاری صورت می‌گیرد.

ظهیری افزود: استان اردبیل در زمینه مدیریت فرهنگی و نفوذ فرهنگی جزو استان‌های نمونه کشور است که زحمات مبلغین استان در این مهم بسیار ستودنی است.

او خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل در جهت پرکردن گسل‌های فرهنگی و هم‌افزایی فرهنگی شد و گفت: با کمک دستگاه‌های فرهنگی استان قطعاً می‌توانیم در بحث عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشیم.

حضور ۳۲۴ طلبه خواهر و برادر در مدارس استان اردبیل

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۲۴ طلبه خواهر و برادر در ۵۰ مدرسه امین در استان به‌عنوان مشاوران مذهبی و اخلاقی و امام جماعات در مدارس فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه پرداختی اندک طلبه‌هایی که به‌عنوان نماز جماعت در مدارس حضور دارند بعد از یک سال پرداخت نشده است و این عزیزان با فداکاری تمام مشغول فعالیت‌های تبلیغی در مدارس هستند که لازم است برای پرداختی‌های طلبه‌های استان اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.