مدیر مدرسه دارالفنون مطرح کرد؛

توجه به جلب مشارکت نهاد‌های دولتی و غیردولتی در مدرسه دارالفنون

بهرامی گفت: نحوه جذب و مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی برای مدرسه دارالفنون مورد توجه قرار گرفت.

توجه به جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در مدرسه دارالفنونبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،، مسعود بهرامی، مدیر مدرسه دارالفنون در جمع خبرنگاران درباره وضعیت این مدرسه تاریخی اظهار کرد: امروز تیم پشتیبانی سازمان پژوهش و وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری مسائل این مدرسه با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

او ادامه داد: در این جلسه موضوعاتی همچون اعتبارات فعلی دارالفنون، اعتبارات سال آینده و نحوه جذب و مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی برای این مدرسه مورد توجه قرار گرفت.


بهرامی گفت: در ادامه همکاری با انجمن‌های معماری و خوشنویسی، فارغ‌التحصیلان دارالفنون را در دستور کار داریم و در مرحله ای هستیم که دارالفنون را به مجتمع فرهنگی و تربیتی بر بستر تاریخی و هویتی خود مبدل کنیم؛ در واقع باید مخاطب و به ویژه دانش‌آموزان تاریخ این مدرسه را بشناسند.

استحکام ساختمان دارالفنون مناسب نیست

او با تاکید بر وضعیت نامناسب بخش غربی این مدرسه گفت: استحکام این بخش ساختمان مناسب نیست و با بارندگی امکان تخریب آن وجود دارد، همچنین پیگیر بهبود بودجه و اعتبارات هستیم.

همچنین مشهدی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به اعتبار مصوب سال گذشته دارالفنون اشاره و تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده یک میلیارد تومان بود که تاکنون فقط ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

در ادامه الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش هم تاکید کرد: اگر امروز به شاخص‌های علمی و فناوری خود می‌بالیم این موضوع مرهون دارالفنون است؛ این مدرسه گنجینه‌ای ارزشمند است و آماده همکاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: دارالفنون به عنوان یک فضای آموزشی تاریخی برای توجه به گردشگران جذابیت دارد.

در این گردهمایی از تندیس معلم شهید دارالفنون علی صدیقی هم رونمایی شد که به دست یکی از شاگردانش این کار انجام شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار