۴ مورد کتاب خانه در ایام مبارک دهه فجربه بهر برداری خواهد رسید

 مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان در مراسم آیین بزرگداشت" کتاب، کتاب خوانی و کتابدار" از بهربرداری ۴ مورد کتاب خانه در ایام مبارک دهه فجرخبرداد.

وجود کتابخانه‌های سیار در مکان‌هایی که امکان ساخت کتابخانه وجود ندارد الزامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛زر افشان مدیر کل امور حقوقی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در پیشگیری ازجرایم و کاهش بزه دارند.

اوبا اشاره به اینکه کتابداران سرمایه اصلی کتابخانه‌ها هستند افزود: وظیفه اصلی کتابداران جذب مخاطب و تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه فرهنگی است.

اوبا بیان اینکه توسعه کتابخانه‌ها به ویژه در روستا‌ها باید بیش از بیش صورت پذیرد افزود: وجود کتابخانه‌های سیار در مکان‌هایی که امکان ساخت کتابخانه وجود ندارد الزامی است.

همچنین در این مراسم استاندار زنجان با بیان اینکه دنیای مجازی با تمام پیشرفت‌هایی که تا کنون داشته جایگزین مناسبی برای کتاب نیست افزود: دیدگاه کتاب بسیار عمیق و بهینه است.

حقیقی با بیان اینکه همه ما مسئولیم به جوانان این مرز بوم القا کنیم که منبع اصلی مطالعاتی آن‌ها کتاب است نه فضای مجازی کفت: کتاب عمیق‌ترین منبع مطالعاتی دنیا است ودر هر شرایطی بهربرداری درست و بهینه را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

استاندار با اشاره به اینکه صزیب نفوذ اینترنت در کشور ۸۶ در صد است که این میزان قابل حذف نیست گفت: بایداز این میزان به درستی استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان هم در این مراسم گفت: وظیفه اصلی کتاب خانه‌ها آگاه سازی مردم است.

نیک بخش با اشاره به تعداد کتابخانه‌های فعال در استان گفت: ۹۶ باب کتابخانه در زنجان وجود دارد که از این آمار ۳۵ باب در روستا‌های استان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه این آمار از سال ۹۲ تا کنون از ۸۲ باب به ۹۶ باب رسیده است گفت: ۱۷ مورد از این کتابخانه‌ها بصورت مشارکتی فعال هستند.

نیک بخش با بیان اینکه ۸ و نیم درصد جامعه شهری و روستایی استان عضو کتابخانه هستند که از لحاظ آمار کشوری از رتبه خوبی برخوردار هستیم تصریح کرد: ۴ مورد کتاب خانه در ایام مبارک دهه فجربه بهر برداری خواهد رسید.

درپایان مراسم تعدادی از کتابخانه‌های نمونه استان تجلیل شد.


انتهای پیام/ر

آیین بزرگداشت" کتاب، کتاب خوانی و کتابدار" در زنجان برگزار شد

برچسب ها: کتابخانه ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.