نیلی‌احمدآبادی گفت: قطعی اینترنت، مشکلات زیادی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده که امیدواریم به زودی رفع شود.

قطعی اینترنتبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «بیست‌وپنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور» با حضور ۱۳ رئیس دانشگاه،  قائم مقام وزیر علوم،  رئیس سازمان سنجش در دانشگاه علم و صنعت امروز برگزار شد.

در این نشست محمود نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران  به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً شاهد حوادثی در کشور بودیم که مایه تأسف است. اگرچه بیان نظرات و اعتراضات، حق مردم است، اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به قطعی اینترنت گفت: قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد که امیدواریم به زودی رفع شود. دانشگاه‌های ما، دانشگاه‌های بین‌المللی هستند و مراودات گسترده‌ای با جهان بیرون دارند.

نیلی‌احمدآبادی بیان کرد: وزارت علوم مذاکراتی را برای وصل شدن اینترنت انجام داده است و امیدواریم به زودی مشکل دانشگاه‌های کشور در این زمینه حل شود.

او با اشاره به سرفصل‌های مهمی که قرار است در جلسه امروز مورد بررسی قرار گیرد، گفت: قرار است در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، ساماندهی سهمیه‌های کنکور، بودجه و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آئین‌نامه‌های کمیته انضباطی، نحوه پوشش در دانشگاه‌ها، پیشنهادات وزارت علوم درباره نظام پرداخت حق‌التدریسی‌ها و مشکل مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

میزان حقوق استادان جوان  در دانشگاه، بسیار کم است

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه به شمار می‌رود چرا که در حال حاضر میزان حقوق استادان جوان ما در دانشگاه، بسیار کم است و همین موضوع باعث شده اعضای هیئت علمی نخبه را از دست بدهیم بنابراین در چنین شرایطی باید کمک کنیم نخبگان در کشور بمانند.
پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
نیلی‌احمدآبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مشارکت نخبگان و دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور» گفت: با توجه به تأکیدات ایشان، اگر می‌خواهیم از مشارکت دانشگاهیان و نخبگان بهره‌مند شویم، باید مقدماتی فراهم شود که اعضای هیئت علمی و نخبگان در دانشگاه‌ها بمانند و کشور را ترک نکنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
برا دانشگاه ما که وصل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بابا نت رو وصل کنید بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناصز
۲۰:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
قطع اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
خواهشا وصل کنید اسیر شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
وزارت علوم لطفا مجوز تکمیل ظرفیت رشته های باآزمون را صادر کنید..خبرنگارYJCکه با وزیر علوم و تحقیقات در ارتباط هستید لطفا به ایشان بگویید که ما داوطلبهای کنکور منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اگه اساتید دانشگاه کاری کنن دیگه