سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان:

المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادیم/ اواخر آذر انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری برگزار می‌شود

رهنما گفت: تیم ملی دوچرخه سواری کراس کانتری کوهستان به دلیل کسب نکردن امتیازات کافی المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد.

مهدی رهنما سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: سهمیه المپیک یک روال مشخصی دارد. اگر برنامه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را داشتیم باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا در لبنان مدال طلا کسب می‌کردیم. متاسفانه دوچرخه سواری کوهستان سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را از دست داده است. فرانک پرتوآذر و فراز شکری نتوانستند مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیای لبنان را کسب کنند. قاره آسیا برای المپیک فقط یک سهمیه در بخش بانوان و آقایان دارد.

او گفت: کشور چین تا به اینجا سهیمه المپیک را کسب کرده است. امتیازات رنکینگ تیمی و فدراسیون به گونه‌ای نیست که بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. باید در بین ۲۰ تیم برتر رنکینگ قرار داشته باشیم. البته تا مسابقات تایلند هیچ تورنمنت بین المللی برگزار نمی‌شود تا تیم برای المپیک امتیاز کسب کند.

به دنبال پوست اندازی تیم ملی کوهستان هستیم

سرمربی تیم ملی کوهستان عنوان کرد: تعداد اعزام‌های تیم ملی کوهستان بسیار محدود و کم بود به همین دلیل ملی پوشان نتوانستند رنکینگ را ارتقا دهند. با توجه به این شرایط به دنبال پوست اندازی تیم ملی برای المپیک بعدی هستیم. البته این اتفاق به این معنا نیست که نفرات مدال آور همچون فراز شکری و فرانک پرتوآذر انتخاب نمی‌شوند. فرزاد خدایاری یکی از رکابزنانی است که از لحاظ سنی و آمادگی جسمانی در شرایط خوبی به سر می‌برد. او بهترین نتیجه را برای ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا لبنان کسب کرده است.

// در حال تکمیل //المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادیم/ اواخر آذر ماه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود


بیشتر بخوانید: برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی کوهستان آقایان و بانوان


او درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی اظهار کرد: دومین مرحله اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان را برای آماده سازی تیم جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند برگزار کردیم. این اردو از ۲۲ آبان آغاز شده است و تا دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت. ۱۱ رکابزن در ۲ بخش آقایان و بانوان در ماده‌های دانهیل و کراس کانتری به اردو دعوت شدند. کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا به دلیل اینکه المپیک ۲۰۲۰ پیش رو است، رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند را یک سال جلوتر برگزار می‌کند، در نتیجه رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند از نظر کسب امتیاز برای المپیک تاثیر گذار است، اما کسب مدال طلا تاثیر مستقیمی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ندارد.

اواخر آذر ماه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود

او گفت: لیگ ۹۸ تمام شده و دوچرخه سواری کوهستان در این مدت در هیچ تورنمنت بین المللی شرکت نکرده است. تیم ملی کوهستان آخرین رقابتی که در آن حضور داشت مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی لبنان بود. به علت اینکه بازیکنان از مرحله پایه تمرینات وارد اردو شدند یک اردو انتخابی تیم ملی برگزار می‌کنیم تا برترین رکابزنان را برای قهرمانی آسیا انتخاب کنیم. با توجه به اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا در اوایل بهمن ماه برگزار می‌شود، بهترین زمان برای برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی اواخر آذر ماه است. در پایان از میان نفرات برتر، بازیکنان نهایی برای مسابقات تایلند مشخص خواهند شد.

رهنما بیان کرد: تعداد نفراتی که می‌توانند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند از سوی میزبان به فدراسیون اعلام می‌شود. خوشبختانه در تمام رده‌های سنی نفرات خوبی را در اختیار داریم. پس از قهرمانی آسیا به میزبانی لبنان تلاش کردیم نفرات جدیدی را به اردو تیم ملی دعوت کنیم. در بخش بزرگسالان رکابزنان ما پا به سن گذاشته اند و دوران قهرمانی آن‌ها رو به پایان است. قطعا از این بازیکنان به خاطر کیفیت بالا و تجربه خوبی که دارند استفاده می‌شود و مسابقه انتخابی منصفانه‌ای برگزار می‌کنیم. ما تمرکزمان روی رده سنی امید است چرا که آینده دوچرخه سواری را آن‌ها رقم می‌زنند. سرمایه گذاری خوبی روی بخش جوانان داشتیم که باعث شده انگیزه آن‌ها بالا برود.

// در حال تکمیل //المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادیم/ اواخر آذر ماه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود

در فدراسیون کم کاری وجود ندارد

او اظهار کرد: امیدوارم مسئولان و پیشکسوتان دوچرخه سواری از رکابرنان جوان حمایت کنند چرا که آن‌ها انگیزه زیادی دارند. اعضای تیم ملی و کادرفنی تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کنند. کم و کاستی وجود دارد، اما مطمئن باشید کم کاری وجود ندارد. تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در پایان بیان کرد: فدراسیون با توجه به بودجه کمی که دارد سعی می‌کند شرایط خوبی را برای تیم ملی فراهم کند. مسلما کمبود‌هایی وجود دارد و برای از بین رفتن این کمبود‌ها نیاز به همدلی و همراهی داریم.


بیشتر بخوانید: شاهد بدترین عملکرد تاریخ فدراسیون دوچرخه سواری هستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.