کلاهبرداری ۳۶ میلیون تومانی با اپلیکیشن‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: شهروندان هنگام پرداخت‌های اینترنتی به آدرس اینترنتی توجه ویژه داشته باشند تا در دام سودجویان سایبری گرفتار نشوند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به دقت شهروندان هنگام پرداخت های اینترنتی، گفت: بزهکاران فضای مجازی با ارسال پیام به کاربران و معرفی لینک با عناوینی مانند کانال‌های صیغه یابی، شارژ رایگان و غیره از کاربر می خواهند تا اطلاعات هویتی و یا مالی خود را از طریق درگاه‌های جعلی ارائه کرده و سپس با در احتیار گرفتن اطلاعات کاربران اقدام به کلاهبرداری‌های می‌کنند.

او افزود: به همین منظور فردی با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی شد که در پی کنجکاوی برای دیدن اپلیکیشن صیغه یاب مبلغ ۳۵ میلیون تومان از حساب وی جهت استفاداز این اپلیکیشن کسر شده است.

ابوطالبی ادامه داد: برای اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک وب سایت اینترنتی، باید به نکاتی مانند اینکه شروع آدرس درگاه پرداخت با https باشد و درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر باید زیر دامنه‌ای از دامنه‌ی shaparak.ir باشد به طوری که هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به جز ir. غیرمجاز است.

انتهای پیام/ی

هشدار رئیس پلیس فتا در خصوص اپلیکیشن‌های جعلی

برچسب ها: پلیس ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.