امام جمعه همدان؛

مطالبه مردم برخورد با عاملان آشوب است/ نظارت بر بازار جدی انجام شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان به صراحت اعلام می‌کنند که آشوب‌ها برنامه‌ریزی شده از سوی خود آنهاست گفت: خواسته مردم برخورد با عواملی است که این آشوب‌ها را در کشور برپا کردند.

مطالبه مردم برخورد با عاملان آشوب است/ نظارت بر بازار جدی انجام شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه انسان در این دنیا می‌تواند تشخیص دهد که در مسیر بهشت قرار دارد یا در مسیر جهنم اظهار کرد: قرآن کریم کتاب هدایت است و آدرس صحیح برای رسیدن به ابدیت را در اختیار انسان قرار داده است.

او با بیان اینکه شرط قرآن کریم برای هدایت این است که مبانی دینی باید در کنار علی (ع) فهمیده شود گفت: یکی از مصادیق تقوا رعایت حق‌الناس و امنیت است، سهمیه‌بندی بنزین در هفته گذشته رخ داد که از رهگذر آن شاهد بروز اغتشاشاتی در کشور بودیم.

امام‌جمعه همدان ادامه داد: اصل سهمیه‌بندی بنزین یک کار کارشناسی بود که مقام معظم رهبری هم بنا بر قانون از این تصمیم سران قوا حمایت کردند، این اختیار سران قواست که تصمیم بگیرند و رهبری نیز برای رعایت قانون از این تصمیم حمایت کردند.

او با اشاره به اینکه اذهان جامعه برای آمادگی باید روشن می‌شد بیان کرد: برخی از مردم شاید به خاطر نوع اجرای طرح گله‌مند هستند که باید به آن توجه می‌شد، امیدواریم مسؤولان به سمت قانع‌سازی جامعه بروند و ضرورت این تصمیم را برای مردم توضیح دهند.

شعبانی با بیان اینکه مسؤولان باید بر بازار دقیق و جدی نظارت کنند گفت: البته یارانه بنزین به خانواده‌ها بازگشته است و آنچه باعث نگرانی می‌شود، تورم کالاهاست.

او با اشاره به اینکه همه باید همکاری کنند تا قیمت‌ها کنترل شود اظهار کرد: اگر نظارت‌ها جدی باشد، باعث می‌شود که آسیبی به مردم نرسد.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه آشوب‌ها باعث شد مطالبات مردم به خوبی مطرح نشود افزود: این آشوب‌ها باعث شد که میلیارد‌ها تومان به کشور آسیب وارد شود و ضرر آن به مردم بازگشت.

او با اشاره به اینکه این آشوب‌ها باعث شهادت برخی از حافظان امنیت شد تصریح کرد: دشمنان خود به صراحت اعلام می‌کنند که این آشوب‌ها برنامه‌ریزی شده از سوی خود آنهاست.

شعبانی با بیان اینکه خواسته مردم برخورد با عواملی است که این آشوب‌ها را در کشور برپا کردند گفت: ممکن است در میان برخی از جوانان نیز با بروز هیجانات، ناخواسته برخی از اتفاقات را رخ داده باشند، این افراد با خارج از کشور ارتباط ندارند و باید با رأفت اسلامی با آن‌ها برخورد شود.

او در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امروز بسیج باید حافظ آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در میدان عمل و اندیشه باشد.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه یکی از طلاب امربه معروف کرد و طرف به او جسارت کرد افزود: آمران به معروف با پرخاش صحبت نمی‌کنند، اما برخی از این رفتار سوء استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از مسؤولان و اقشار مردم از این طلبه تقدیر کردند تصریح کرد: از سراسر کشور هم تماس‌هایی گرفته شده و تشکر شده است؛ حتی از مسؤولان کشوری نیز برای تشکر تماس گرفتند.

شعبانی با بیان اینکه این مسأله نشان می‌دهد که مسأله امربه معروف برای مردم مهم است ادامه داد: ممکن برخی از افراد پرخاش کنند، اما اکثر مردم حامی امر به معروف و نهی از منکر هستند.

او بیان کرد: فیلم سینمایی «منطقه پروازممنوع» مبتنی به نیاز جامعه امروز یعنی ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوانان امروز است که پیشنهاد می‌دهم این فیلم سینمایی را ببینند.

انتهای پیام/ د 

خواسته مردم برخورد با آشوبگران است

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.