احتمال شروع یک جنگ به دست نتانیاهو به عقیده کارشناسان صهیونیست

کارشناسان صهیونیست ضمن هشدار درباره خطرات ضعف و اتهامات مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو گفتند ممکن است او برای خروج از بحران‌هایی که با آن مواجه است یک جنگ آغاز کند.

احتمال شروع یک جنگ غیرضروری به دست نتانیاهو به عقیده کارشناسان صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از کارشناسان صهیونیست درباره خطرات ضعف و اتهامات مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کردند ممکن است او برای خروج از بحران‌هایی که با آن مواجه است یک جنگ آغاز کند.

دادستان کل اسرائیل شامگاه پنجشنبه رسما بنیامین نتانیاهو را به کلاهبرداری و ارتشاء و خیانت در امانت متهم کرد که موجب می‌شود حیات سیاسی او پشت میله‌های زندان به پایان برسد.

امنون ابراموویچ، یکی از کارشناسان سیاسی گفت: «سخنان روز پنجشنبه نتانیاهو شایسته یک نخست‌وزیر و حتی یک فرد مسئول نیست.»

ریتا متسلیح، یکی از روزنامه نگاران حزبی رژیم صهیونیستی نیز گفت: «شرایط خطرناک است به خصوص که نتانیاهو در تلاش است تا حزب لیکود را علیه سیستم قضایی تحریک کند و حزب‌های راستگرا را برای برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها متحد کند.»

در همنی حال سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، متهم شدن رسمی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادستان کل این رژیم را به منزله صدور حکم اعدام سیاسی نتانیاهو دانست و احتمال داد وی برای فرار از این وضعیت، رژیم صهیونیستی را وارد جنگ کند. (بیشتر بخوانید)

بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید و رقیب انتخاباتی نتانیاهو که اکنون مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی است پس از آنکه شامگاه پنجشنبه علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام جرم صورت گرفت و از استعفا سر باز زد، با ارسال دادخواست رسمی به دیوان عالی رژیم صهیونیستی خواست نتانیاهو از تمامی پست‌هایش سریعا کناره‌گیری کند.

وی افزود: «اکثر اعضای حزب لیکود از نتانیاهو به تنگنا آمده‌اند و در فکر رهایی و سرنگونی وی هستند. آن‌ها این موضوع را یادآوری می‌کنند که چگونه نتانیاهو شارون را سرنگون کرد، اما دیگران را از انجام چنین کاری علیه خود برحذر می‌دارد.»


بیشتر بخوانید: حماس: وضعیت نتانیاهو نشان از عمق فساد در فلسطین اشغالی دارد


عمیت سیگل، کارشناس مسائل سیاسی نیز می‌گوید: «نتانیاهو آدم خطرناک و ضعیفی است، اما پرونده‌های حساس و خطرناکی در دست اوست. وی کنترل امنیت، ارتش و کابینه را در دست دارد.»

وی اضافه کرد: «کابینه ضعیف و بی تجربه است و همگی تحت سیطره نتانیاهو هستند؛ بنابراین این امکان وجود دارد که نتانیاهو رو به جلو فرار کند و جنگ غیر ضروری با ایران یا غیر آن آغاز کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
شروع کنه ببینیم کی ضرر میکنه
آخرین اخبار