اهدای ۲۰۰۰ نسخه کتاب به مناطق روستایی و عشایری گچساران

رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران گفت: ۲ هزار نسخه کتاب با موضوع‌های مختلف همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در روستاها و مناطق عشایری این شهرستان بین علاقه‌مندان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کورش حسنی رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران گفت:  این تعداد کتاب در بین مناطق محروم از کتابخانه عمومی با مشارکت کتابداران گچساران توزیع شده است.

او بیان کرد: اجرای طرح عضویت رایگان از دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه کتاب بین مردم در این شهرستان در طول هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

حسنی برپایی نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه‌های عمومی گچساران، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، تجلیل از کتابداران برتر، نشست‌های نقد کتاب و شاهنامه خوانی از دیگر برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان بوده است.

بیست و چهارم تا سی ام آبان ماه به‌عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است.

حسنی عنوان کرد: تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران ۱۳ باب است که بیش از ۱۰۰ هزار نسخه کتاب با موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در این مراکز وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: هم اکنون هشت هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

حسنی گفت: انجام آموزش‌های خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شاهنامه خوانی، قصه خوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی باعث استقبال بیشتر از کتابخانه‌های عمومی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت:فضای کتابخانه‌ای ، مطالعه، در این شهرستان نسبت به سال ۱۳۸۴ بیش از سه برابر افزایش یافته است.

حسنی اظهار داشت: سرانه کتابخانه‌های عمومی گچساران که در ۱۴ سال پیش کمتر یک متر بود هم اکنون به سه متر مربع افزایش یافته است.

او عنوان کرد:تعداد کتابخانه‌های عمومی گچساران که در سال ۱۳۸۴، ۶ واحد بود هم اکنون به ۱۳ باب افزایش یافته است.

حسنی ابراز داشت: هم اکنون یک واحد کتابخانه عمومی در کوی رادک شهر دوگنبدان با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
انتهای پیام/غ

توزیع کتاب رایگان در گچساران

برچسب ها: کتاب ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.