رشد 2برابری شاخص سوادآموزی در کردستان

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کردستان گفت: رشد شاخص سواد در کردستان ۲ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت:میانگین رشد سواد در کشور بر اساس آخرین سرشماری نفوس ۲ و ۵۲ دهم درصد است در حالی که این آمار در کردستان ۳ و ۷۹ دهم درصد می‌باشد.

یوسفی  بابیان اینکه کردستان دومین استان کشور از نظر رشد شاخص سواد است،افزود: از جمعیت ۱ میلیون و ۸۰ هزار نفری ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۴ درصد یعنی ۹۵۰ هزار نفر باسواد هستند.

وی بیان کرد: ۵۳۰هزار نفر از این جمعیت را مردان و ۴۲۰ هزار نفر را زن هاتشکیل می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کردستان بابیان اینکه هزار و ۶۰۰ نفر هم کار آموزش سواد به سواد آموزان را در استان بر عهده دارند،اضافه کرد:بیشترین درصد باسوادی در شهر سنندج و کمترین درصد باسوادی در سروآباد گزارش شده است.

یوسفی افزود:نرخ باسوادی در رده سنی ۱۰ تا ۲۹ سال در کردستان بیش از میانگین کشوری و در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال معادل میانگین کشوری است .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در کردستان در رده سنی ۴۹ تا ۴۰ سال بیشترین آمار بی سوادی وجود دارد گفت: همین موضوع باعث شده استان ما دررده ۱۰ استان کشور که دارای نرخ بی سوادی است قرار بگیرد.

یوسفی افزود: برنامه شتاب بخشی سوادآموزی برای ریشه کنی بی سوادی برنامه‌ای است که از پارسال شروع و تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد .

در حال حاضر در کردستان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تنها ۵۰ هزار بی سواد وجود دارد .

انتهای پیام/ف

میانگین رشد سوادآموزی در کردستان 3و79دهم درصداست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.