آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی دار فانی را وداع کرد

آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدینماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت.

مرحوم آیت الله محمدی زرندی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که پس از عمری مجاهدت دار فانی را وداع کرد.

این فقیه وارسته در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در بخش زاویه زرند از توابع شهرستان ساوه دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطوح عالیه حوزه، به تدریس و تالیف و تحقیق پرداخت.

از ایشان آثاری چون: بحوث فی تاریخ القرآن و علومه، تاریخ و علوم قرآن، تلاث دراسات فی الفقه و المشتبه، هل یجوز التعزیر بالحبس او بالمال، زندان و زندانی در اسلام و تفسیر قرآن به یادگار مانده است.

او به همراه سایر فضلا و روحانیون از مدافعین نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بود و در امضاء برخی از اعلامیه‌ها علیه رژیم ستمشاهی و حمایت از حضرت امام نقش داشته است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های: رئیس دادگاه انقلاب قم، عضو هیأت عفو حضرت امام (ره)، همکاری مؤثر با آیه‌الله دکتر بهشتی در هیأت تهیه و تدوین لوایح قضایی، رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور، عضو شورای عالی قضایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، مسؤول گزینش علمی قضات، رئیس هیأت تجدیدنظر بررسی تخلفات هیأت علمی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را پذیرفت.

انتهای پیام/الف

آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.