انتظار آبادانی کشور را از بیگانه نداشته باشید

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توصیه مشفقانه جامعه مدرسین به دستگاه‌های مسئول آن است که از بیگانه انتظار آبادانی کشور خود را نداشته باشند و بدون فوت وقت، رشد و پیشرفت درون‌زای کشور را وجهه همت خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اغتشاشات اخیر را محکوم و از هوشیاری و بصیرت مردم در خنثی‌سازی توطئه دشمنان تقدیر کرد.

در بیانیه این نهاد حوزوی آمده است: حوادث اخیر کشور که جمعی از اشرار سرسپرده‌ی بدخواهان ملت ایران دست به آشوب، تخریب و ارعاب زدند با حضور شکوهمند و انقلابی مردم ایران پایان یافت و بار دیگر دشمن زبون و حقیر اسلام و انقلاب با رشادت و شجاعت ملت ایران عقب رانده شد. این حوادث نشان داد دشمنان کینه‌توز و سران زورگو، متجاوز و مستکبر، لحظه‌ای از دشمنی و فتنه‌گری علیه ملت ایران دست برنمی‌دارند.

در این بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تشکر از ملت رشید ایران اعلام داشت: نظام اسلامی با قدرت و قاطعیت با آشوبگران و متجاوزان به حریم امنیت برخورد می‌کند و اجازه نخواهد داد امنیت و آرامش کشور به‌دست شماری فریب‌خورده خدشه‌دار شود. بدون تردید مسئولان قضایی با آشوبگران جنایتکار که با کُشتن و مجروح‌کردن مردم بی‌دفاع و با به آتش‌کشیدن اموال عمومی و مردم امنیت جامعه را برهم زدند، به‌طور قاطع و قانونی برخورد می‌کنند و از بمباران تبلیغاتی دشمن و ملامت ملامت‌گران هراسی به خود راه نمی‌دهند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مراجع معظم تقلید «دامت‌برکاتهم» به دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی رسیدگی به وضع معیشت و کوشش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است. از این رو، مبارزه با گرانی و حمایت از اقشار کم‌برخوردار در زمره اولویت‌های دولت قرار دارد. توصیه مشفقانه جامعه مدرسین به دستگاه‌های مسئول آن است که از بیگانه انتظار آبادانی کشور خود را نداشته باشند و بدون فوت وقت، رشد و پیشرفت درون‌زای کشور را وجهه همت خود قرار دهند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه آشوب اخیر به‌گونه‌ای انکارناپذیر نشان داد پیام‌رسان‌های خارجی و برخی شبکه‌های اجتماعی داخلی در فضای مجازی بستری مناسب برای دروغ‌گویی و شایعه‌پراکنی برای تهییج عناصر ناآگاه است خاطرنشان شده است: اکنون تهدید امنیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و از همه مهم‌تر امنیت اخلاقی جامعه به وسیلة پیام‌رسان‌های خارجی کاملا آشکار و عیان شده است؛ بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوط، شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنند تا با جایگزین‌شدن آن زمینه‌های نفوذ و تهاجم دشمن از میان برود. تساهل در تقویت زیرساخت‌های لازم برای این امر به هر بهانه‌ای توجیه‌ناپذیر است.

در ادامه بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: بحمدالله پاسداران امنیت و آرامش کشور در نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی همچون گذشته با مجاهدت‌های مؤمنانه بر نقشه دشمن غلبه و سرشاخه‌های آشوب و اغتشاش‌گری را شناسایی و باند‌های فعال در این حوادث را متلاشی کردند؛ با وجود این، متأسفانه خون پاک برخی مردم، جوانان صالح و حافظان امنیت کشور به دست عناصر سرسپرده به بیگانه به‌ناحق ریخته شد و ملت عزیز را داغدار کرد. از خداوند متعال برای این شهیدان مظلوم علّو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

امید واثق داریم، آینده‌ی کشور به‌برکت رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و مردم مؤمن و انقلابی به ویژه جوانان رشید ایران اسلامی روشن خواهد بود و ملت شریف ایران گام دوم انقلاب را با قوّت، شتاب و نورانیتی بیش از پیش خواهد پیمود.

انتهای پیام/الف

تساهل در تقویت زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توجیه‌ناپذیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.