معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور البرز گفت: دولت با اختصاص بودجه و اجرای دقیق مصوبات می تواند حامی خوبی برای شرکت های دانش بنیان باشد.

دولت، حامی شرکت های دانش بنیانفریبرز احمدی دهقان، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: دولت با استراتژی، اختصاص بودجه و نظارت و اجرای مصوبات و صنعت با سرمایه گذاری، تسهیل کنندگی و تولید، می توانند بسیاری از مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کنند.

او سرمایه انسانی را پتانسیل قوی کشور در این حوزه دانست و افزود:در صورت عدم توجه، این سرمایه ها به کشورهای دیگر جذب می شوند.

احمدی دهقان افزود: با استنباط از فرمایش های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در می یابیم که ایشان نگاه و تاکید ویژه ای بر  توجه و حمایت از مقوله دانش بنیانی، نخبگان و فناوری دارند.

او گفت: گاهی شاهد هستیم که وقتی طرحی برگزیده می شود صرفا به اهدای لوح تقدیری برای صاحب آن بسنده می شود و ارتباط با ارائه دهنده طرح قطع می شود در  حالی که در کشورهای توسعه یافته شاهد هستیم که از مرحله شروع طرح تا ثبت اختراع و تولید آزمایشگاهی، تولید انبوه و فروش، برنامه ریزی های بسیار گسترده و جامعی صورت می گیرد که باعث تقویت جامعه نخبگان و شرکت های دانش بنیان می شود.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور البرز افزود: برنامه ریزی در زمینه شناسایی، رشد و شکوفایین استعدادهای فردی و گروهی، برطرف کردن موانع فعالیت های نخبگان، ایجاد حقوق متقابل برای جامعه نخبگان، تنوع بخشی به حوزه ها و سطوح فعالیت های نخبگان، شروع فعالیت ها از دوره دانش آموزی و توجه آموزش و پرورش به این مقوله در رشد و پیشرفت این قشر تاثیر به سزایی دارد.

انتهای پیام/م.خ

شرکت های دانش بنیان را رها نکنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
تو اکثر خبرها نظر میزارم
اما کو گوش شنوا

چرا صدای ملتو به گوش اون بالایی ها نمیرسونید ؟؟
کسب و کارم تو اینستاگرامه

چرا نمیزارین مردم با کار حلال پول دربیارن ؟؟؟
باید بریم دزدی یا گدایی کنیم ؟؟؟