وزیر سابق آموزش وپرورش:

مصوبه اخیر دولت در اجرای نظام رتبه بندی معلمان، هندوانه نبریده است

حاجی بابایی گفت: مصوبه اخیر نظام رتبه بندی که در دولت مصوب شد، بدون پشتوانه مشورت نمایندگان مردم به تصویب رسیده است.

رتبه بندی معلمان به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر سابق آموزش وپرورش اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۳۹۲، در دولت وقت به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد. براساس آن طرح مصوب که برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است، مقرر شد معلمان در چهار رتبه، مربی، استادیار، دانشیار واستاد رتبه بندی شوند.

او افزود: در این طرح مصوب شده بود که نباید حقوق معلمان بعد از اجرای نظام رتبه بندی از ۸۰ درصد حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاهها، با سابقه ومدرک علمی مشابه کمتر باشد.

وزیر سابق آموزش وپرورش تاکید کرد:  براساس نظام رتبه بندی فرهنگیان، مهندسی نیروی انسانی در سیستم آموزش وپرورش نیز لحاظ شده و تعریف و تبیین جایگاه معلم خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

حاجی بابایی با انتقاد از این که مصوبه اخیر نظام رتبه بندی که در دولت مصوب شده است بدون طرح در فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش مجلس و بی پشتوانه مشورت نمایندگان مردم به تصویب رسیده است، گفت: ما نمایندگان مردم به ویژه کمیسیون آموزش وفراکسیون فرهنگیان هیچ اطلاعی از طرح رتبه بندی مصوب اخیر هیئت دولت نداریم.

او تصریح کرد: این طرح مصوب دولت که بنا به گفته وزیر آموزش وپرورش برای اجرا ابلاغ شده است، مانند هندوانه نبریده است که نمی‌دانیم حاصل آن برای فرهنگیان شیرین وقرمز است یا سفید وبی مزه.
پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید
رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نظام رتبه بندی معلمان اگر بخواهد متضمن احکام هیئت علمی باشد براساس ماده ۶۳ برنامه ششم باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، ولی اگر بخواهد در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری باشد دولت مصوب واجرا می‌کند.

او گفت: ما هم مانند فرهنگیان منتظر نتیجه کار می‌مانیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن نوروزی
۱۴:۰۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
از شعار بکاهید وبر عمل بی افزایید ...
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بهترین وزیر آموزش وپرورش اقای حاج بابایی ذرود برشما
منتظریم بازم تشریف بیارین آموزش وپرورش
آخرین اخبار