فعالیت ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی زرشک

۱۳ واحد فرآوری و بسته بندی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این واحد‌ها با ظرفیت ۹ هزار و ۳۷۰فعالیت ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی زرشک تن در استان فعالیت می‌کنند.

قوسی با اشاره به اینکه کنسانتره زرشک، آب و شربت زرشک در واحد‌های فراوری زرشک استان تولید می‌شود. افزود: سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و ۲ هزار و ۷۷۰ تن فراوری می‌شود.

او با اشاره به وجود ۳۴ واحد بارگاه زرشک در استان، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان استان، نبود محل مناسبی برای خشک‌کردن محصول زرشک است که در این زمینه تسهیلاتی برای احداث بارگاه زرشک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

قوسی اظهار کرد: از محل اعتبارات بند «الف» تبصره ۱۸ امسال تا سقف حدود ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بسته‌بندی و فرآوری زرشک، احداث بارگاه و احداث باغ زرشک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از باغات استان زیرکاشت زرشک است که پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت شود.

او ارزش محصول زرشک استان را بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار بهره‌بردار زرشک در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام / ط ا

فعالیت ۱۸ هزار بهره‌بردار زرشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.