نخ ریسی، حرفه ای که زنان روستایی را دست به کار کرد

کارآفرین خوزستانی گفت: با آغاز فعالیت در حرفه نخ ریسی موفق شدم برای بسیاری از زنان روستایی اشتغالزایی کنم.

نخ ریسی، حرفه ای که زنان روستایی را دست به کار کردرضا عالی پور کارآفرین در زمینه حلاجی پشم و نخ ریسی ساکن شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تبدیل پشم به نخ از سال‌های دور از استان خوزستان رایج بود که فرآیند تولید نخ که در ابتدا با دست انجام می‌شد، اما در زمان‌های مختلف با تغییر و تحول مواجه شده است.

او افزود: پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع کاردانی رشته کامپیوتر تصمیم گرفتم برای خود شغل ایجاد کنم، به همین دلیل فعالیت در حرفه نخ ریسی و حلاجی پشم را با سرمایه گذاری ۸۰ میلیون تومانی آغاز کردم.

عالی پور اظهار داشت: برای راه اندازی کارگاه نخ ریسی و حلاجی پشم، ۶۰ میلیون تومان از سرمایه مذکور را برای خرید دستگاه‌های حلاجی و ۲۰ میلیون تومان را برای آماده سازی و تجهیز کارگاه نیز هزینه نمودم.

اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستایی

این کارآفرین ایذه‌ای بیان کرد: پشم خام گوسفند، مواد اولیه حرفه نخ ریسی و حلاجی است و در فصل بهار، پشم مورد نیاز را از دامداران خریداری کرده و با استفاده از دستگاه‌ها و به وسیله ۲ کارگر، پشم موجود آماده تولید نخ می‌شود.

او ادامه داد: پشم‌های آماده را به زنان روستایی تحویل داده و با تبدیل پشم به نخ با استفاده از روش‌های سنتی و دستی، علاوه بر اینکه برای بیش از ۱۰۰ نفر از زنان اشتغالزایی شده، راهکاری مناسب برای درآمدزایی و کسب سود به شمار می‌رود.

رضا علی پور بیان داشت: با فروش نخ‌های تولید شده به کارگاه‌های رنگرزی هزینه‌های صرف شده تامین می‌شود، ضمن اینکه این نخ‌ها برای تولید گبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.