مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛

اقدامات مناسب در جهت خودکفایی شرکت مخابرات

صدری گفت: در ۲سال گذشته در حوزه تعمیق ساخت داخل در جهت خودکفایی و قطع وابستگی اقدامات خوبی در شرکت مخابرات انجام دادیم.

خبر برنامه/اقدامات مناسب در جهت خودکفایی در شرکت مخابراتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات اظهار کرد: در  ۲سال گذشته در حوزه تعمیق ساخت داخل در جهت خودکفایی و قطع وابستگی اقدامات خوبی در شرکت مخابرات انجام دادیم.

وی افزود: در حوزه wdm پارسال با یک شرکت داخلی وارد قرارداد شدیم که کار شایانی در این حوزه بود و مناقصه‌ای که با شرکت هوآوی بود را به یک شرکت ایرانی دادیم.

صدری با اشاره به اینکه یکی از نیاز‌های اصلی ما باتری است، بیان کرد:  در یک سال و نیم گذشته حتی یک عدد باتری خارجی وارد نکردیم و همه تولید داخل است.


بیشتر بخوانید: تاثیر نرخ ارز بر بازار لوازم مخابرات


این مقام مسئول با تاکید بر بر حمایت از تولید داخل به صورت حمایت منطقه‌ای از شرکت‌ها و تولیدکنندگان بیان کرد: حدود ۸۰ درصد امکاناتمان داخلی است و تلاش می‌کنیم همان ۲۰ درصد را هم از تولید داخل استفاده کنیم. ضمن آنکه ارایه وام‌های کم بهره برای شرکت‌های این صنعت برای تامین مواد اولیه و دیگر ضروریاتشان باید در دستور کار قرار بگیرد.

همراه اول رتبه اول تولید داخل در بین اپراتورهای کشور

حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت همراه اول در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه وزارت صمت حامی ما بوده است، اظهار کرد: طی سه سال پیاپی رتبه اول تولید داخل را در بین اپراتور‌های کشور داریم.

به گفته وی، قرارداد‌های منعقد شده امروز کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورویی برای همراه اول در پی دارد.

کاهش ارزبری در حوزه نرم افزارها در دستور کار است

عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفت: بخش عمده‌ای از قطعات صنعت مخابرات با عزم جدی و حمایت‌های وزارت صمت بومی شده است.

وی افزود: توسعه و تعمیق ساخت داخل و توجه به بومی سازی را در ایرانسل دنبال می‌کنیم، این برای تولیدکنندگان یک فرصت طلایی است.

به گفته این مقام مسئول، تحریم‌ها یک فرصت را برای تولید داخل فراهم کرد، رویکرد وزارتخانه صمت و ارتباطات برای توسعه داخلی سازی فرصتی برای تولیدکنندگان است.

آرند ادامه داد: با ۹ مجموعه شرکت‌های تولیدی مختلف، امروز قرارداد‌های خود را تنظیم می‌کنیم؛ که ارزش آن‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و کاهش ارزبری ۱۲ میلیون یورویی به دنبال دارد.

این مقام مسئول گفت: در آینده در حوزه نرم افزار‌های مورد نیاز هم برنامه‌هایی داریم و کاهش ارزبری ۱۰ میلیون یورو در این حوزه در دستور کار است.

امضای ۶ قرارداد برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز

حسین طهرانی، مدیرعامل شرکت مبین نت در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفت: ۶ قرارداد برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیازمان در ۴ بخش مختلف امروز امضا می‌کنیم.

وی افزود: این قرارداد‌ها برای شرکت مبین نت حدود ۱۰ میلیون یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت. ضمن آنکه در حوزه نرم افزاری اقدامات خوبی انجام داده ایم و در این راستا برنامه داریم.


سید مجید هدایت، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات گفت: ۱۰۰ درصد نیاز داخلی را می‌توانیم در انجمن برآورده کنیم، هیچ نیازی به واردات در این حوزه نداریم و می‌توانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: پلیت‌ها و صفحات حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از ساخت ذخیره ساز‌ها را در برمی گیرد، بیش از ۲۰۰ نوع تنوع داریم.

هدایت با تاکید بر بازنگری در حوزه تعرفه واردات باتری‌های صنعتی و ساکن بیان کرد: برای تامین مواد اولیه باید اقدامات حمایتی انجام بشود.

این مقام مسئول گفت: برای همکاری با دانش بنیان‌ها و انجام تحقیق و توسعه باید حمایت‌های لازم انجام بشود، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ محقق و پژوهشگر در مجموعه ما وجود دارد.


فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات اظهار کرد: صنعت مخابرات به روز و مدعی تکنولوژی روز هستیم، اما در حوزه r&d باید کار بیشتری بشود.

وی افزود: سندیکا، پر کار و کم ادعا به کار خود در حوزه ساخت داخل ادامه می‌دهد، تعرفه سرویس‌های مخابراتی و ارتباطی و تعرفه‌های گمرکی باید در راستای حمایت از فعالان این حوزه بازنگری بشود.

رستگار ادامه داد: تعرفه‌های ارتباطی دنیا یا کاهش می‌یابد یا ثابت می‌ماند، باید بر این اساس الگوسازی شود.

 این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق کالا‌های مخابراتی را برای حمایت از تولید کننده داخلی باید مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار