مدیر کل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

تهیه جهیزیه برای ۳۳ نوعروس از محل زکات

پرپنچی از تهیه جهیزیه برای ۳۳ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از محل زکات خبر داد.

تهیه جهیزیه برای ۳۳ نوعروس از محل زکاتسید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات اولویت پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان زکات از طرف کشاورزان، دامداران و باغداران استان تهران پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه زکات پرداختی مردم در سرفصل‌های مشخص هزینه می‌شود، ادامه داد: کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان از مهمترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های پرداخت زکات، تهیه و تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۳ نوعروس نیازمند جهیزیه تهیه شد.

پرپنچی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مبلغ ذکر شده برای امور نیازمندان هزینه شده است، گفت: تنها یک درصد از این مبلغ نیز برای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه پرداخت شده که شامل احداث دو حسینیه به مبلغ ۱۴۴ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: اهدا بسته کامل جهیزیه به دختری که خانه اش در آتش آشوبگران سوخت


او خاطر نشان کرد: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره و مسکوک اقلامی هستند که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در استان تهران زکات پرداختی شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند، مال التجاره و زکات مستحبی بوده است.

پرپنچی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰۶ عامل افتخاری زکات در استان تهران فعالیت می‌کنند، تصریح‌کرد: ۱۱۶ مبلغ (تبلیغ کننده) افتخاری و مقطعی زکات نیز در استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار