رئیس ستاد انتخابات استان یزد خبر داد؛

مشارکت حداکثری، در گرو رقابت حداکثری/ دهم آذرماه آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: مشارکت حداکثری مردم با کاندیداتوری افراد سلایق و گرایش های مختلف، تحقق می یابد.

مشارکت حداکثری، در گرو رقابت حداکثریبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ما به عنوان مجری انتخابات، متولی حضور حداکثری مردم در انتخابات نیستیم، گفت: بخشی از مشارکت حداکثری مردم با کاندیداتوری افرادی از سلایق و گرایش هایی که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت می کنند، تحقق می یابد.

او افزود: سیاست راهبردی وزارت کشور حول چهار محور سلامت انتخابات, قانونمداری، امنیت و مشارکت حداکثری است که برای تحقق این چهار محور تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

ترحمی ادامه داد: سه محور سلامت، قانونمداری و امنیت انتخابات به عنوان وظایف اصلی ستاد انتخابات است و کلیت آن با نظارت وزارت کشور انجام می شود و با ساز و کارها، ابلاغ وظایف و تمهیدات انجام شده، برگزاری انتخاباتی با سلامت و امنیت کامل و در چارچوب قوانین و مقررات را تضمین می کنیم.

مشارکت حداکثری با ایجاد رقابت حداکثری تحقق می یابد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد میانگین مشارکت مردمی در انتخابات ۱۰دوره قبل مجلس شورای اسلامی در سطح کشور را ۶۰/۵۶ درصد دانست و تصریح کرد: بالاترین میزان مشارکت مردم، مربوط به انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با ۷۱/۱۰ درصد و پایین ترین میزان مشارکت مردمی نیز در دوره پنجم با ۵۱/۲۱ درصد به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه در عمر چهل ساله ی انقلاب اسلامی ۳۷رفراندوم برگزار شده است، افزود: در مجموع این ۳۷رفراندوم، ۳۷۲میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۲۵۲میلیون نفر یعنی حدود ۶۱درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهارداشت: ثبت نام نامزدهای يازدهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه هاي انتخابيه استان يزد از دهم آذرماه آغاز و تا هفت روز کاری ادامه دارد.

ترحمی اضافه کرد: داوطلبان این دوره از انتخابات، می توانند با مراجعه به فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، ستاد انتخابات وزارت کشور و مراکز دیپلماسی ایران در خارج از کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه هیئت های اجرایی انتخابات نیز از ۱۰ تا ۱۵ آذرماه در یزد همزمان با سراسر کشور تشکیل می شود، تصریح کرد: هیئت های اجرایی انتخابات شامل فرماندار یا بخشدار، دادستان منطقه، مدیریت احوال و هشت معتمد است.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار