لاوروف: گروه‌های تروریستی درصدد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هستند

وزیر امور خارجه روسیه از وجود اطلاعاتی درباره آمادگی جبهه النصره و کلاه سفید‌ها برای تحرکات جدید در سوریه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از وجود اطلاعاتی درباره آمادگی جبهه النصره و کلاه سفید‌ها برای تحرکات جدید در سوریه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی خبر داد.

وی در این رابطه گفت: اطلاعاتی در اختیار داریم نشان می‌دهد تروریست‌های کلاه سفید می‌خواهند بار دیگر با استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحرکات جدیدی را در سوریه انجام دهند.

در این راستا، وزارت دفاع روسیه هشدار داد گروه تروریستی «جبهه النصره» با همکاری به اصطلاح سازمان «کلاه سفیدها» برای تحریک و استفاده از مواد شیمیایی در استان ادلب آماده می‌شوند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شاهدانی از ساکنان محلی شهرک «سرمدا» در ۳۰ کیلومتری شمال شرق ادلب تاکید کردند افراد ناشناس و کاروانی متشکل از سه کامیون حامل مواد شیمیایی مختلف با همراهی عناصر مسلح اوایل ماه نوامبر وارد این شهر شدند.

شاهدان تصریح کردند: یکی از کامیون‌ها حاوی تجهیزات ویدئویی حرفه‌ای و مهمات هوایی و توپخانه‌ای بود. تروریست‌ها افرادی را از ساکنان محلی برای مشارکت در تصویر برداری از صحنه‌هایی که برای نشان دادن آثار حملات هوایی و استفاده از مواد سمی ارائه می‌شود، گزینش می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه این مطلب افزود: ویدئو‌های جعلی که گمان می‌رود تخریب اهداف شهری را طی حملات هوایی، بمباران و استفاده از مواد شیمیایی در ادلب نشان دهد، قرار است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود تا ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه را به انجام این اقدامات متهم کنند.

در این بیانیه آمده است: اطلاعات مربوط به آماده کردن تروریست‌ها زیر نظر گروهی است که فرماندهی آنرا «أبومالک» برعهده دارد. وی وابسته به تروریست‌های «جبهه النصره» و کلاه سفید‌ها است که برای انجام اقدامات تحریک آمیز آماده می‌شود و چندین منبع نیز این موضوع را تأیید کرده اند.

پیشتر نیز گروه‌های تروریستی با استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه، بهانه لازم را به کشور‌های غربی دادند تا به دولت سوریه حمله کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار