مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام عنوان کرد؛

کمک به بیماران با اهدای خون

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام با اشاره به کمبود ذخایر خونی استان از گروه‌های مختلف خونی خواست: برای مشارکت در اهدای خون به این پایگاه مراجعه کنند.

کمک به بیماران با اهدای خون

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,دکتر سحر سنایی مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: همه اهداکنندگان مستمر و با سابقه خون از گروه‌های خونی مختلف که سلامت خون آن‌ها مورد تایید پایگاه انتقال خون است برای اهدای خون مراجعه کنند.

او افزود: در فصل سرما مراجعه به مراکز درمانی زیاد است و در این موقع از سال نیاز افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر می‌شود.

سنایی یادآور شد: از افرادیکه برای بار اول به پایگاه انتقال خون مراجعه می‌کنند نمونه گیری خون به منظور پایش سلامت این افراد انجام می‌گیرد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: در این طرح از طریق آزمایش سلامت خون افراد مراجعه کننده‌ای که برای اولین بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: سلامت خون فرد اهداکننده و دریافت کننده از اهمیت زیادی برخودار است و به همین منظور از کسی که برای اولین بار به منظور اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه می‌کند، خون گیری نمی‌شود.

خون و فرآورده‌های خونی روزانه به مصرف بیماران مختلفی، چون مادران باردار، بیماران و مصدومان نیازمند عمل جراحی، سرطان، هموفیلی، تالاسمی و ... می‌رسد.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام را اهداکنندگان مستمر خون تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/غ

نیاز پایگاه انتقال خون ایلام به مشارکت مردم در اهدای خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.