عدم پشتیبانی نسل بعدی ایکس باکس از هدست‌های VR

مدیر بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که کنسول Xbox Scarlett به احتمال بسیار زیاد از هدست‌های VR پشتیبانی نخواهد کرد.

عدم پشتیبانی نسل بعدی ایکس باکس از هدست‌های VRبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است در دنیای کنسول‌های بازی تغییراتی زیاده اضافه شده که این تغییرات منجر به ساخت و استفاده از قطعاتی جدید در کنسول‌ها شده است. واقعیت مجازی یا VR یکی از فناوری‌هایی بوده که در سال‌های اخیر به کنسول‌های بازی اضافه شده است؛ چند سال پیش سازنده کنسول ایکس باکس اعلام کرده بود که از این تکنولوژی راضی بوده و قصد دارد از آن در کنسول‌ Xbox One و کنسول‌های آینده خود استفاده کند. اما Phil Spencer به تازگی اعلام کرده است که با وجود اینکه این تکنولوژی برای او بسیار ارزشمند است، قرار نیست از آن در نسل بعدی کنسول مایکروسافت یعنی Xbox Scarlett استفاده شود.

بر اساس گفتگوی جدید Phil Spencer به نظر می‌رسد این سازنده هیچ امیدی به استفاده از تکنولوژی VR در نسل بعدی کنسول خود ندارد. رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت علت اصلی استفاده نشدن از این تکولوژی در کنسول Xbox Scarlett را عدم درخواست کاربران اعلام کرد؛ طبق اعلام شرکت مایکروسافت، اینش رکت در کنسول خود قابلیت‌هایی را خواهد گنجاند که مورد حمایت گیمرهای این شرکت باشد و از آنجایی تاکنون افراد بسیار کمی از این شرکت درخواست عینک‌های VR را کرده‌اند و همین موضوع مایکروسافت را مجبور به حذف قابلیت پشتیبای از VR در نسل بعدی کنسول خود کرده است.

عدم پشتیبانی نسل بعدی ایکس باکس از هدست‌های VR

با این وجود اسپنسر به طور قطعی حذف شدن این قابلیت از کنسول آینده خود را تایید نکرده و صرفا اعلام کرده است که تمرکز مایکروسافت روی این قابلیت نیست و امکان دارد کنسول اسکارلت از عینک‌های VR پشتیبانی کند. همچنین اسپنسر اعلام کرده است که ساخت هدست‌های VR در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هاست چرا که تعداد بسیار زیادی از عینک‌های واقعیت مجازی در بازار وجود دارد که هیچ گیمری سمت آن‌ها نمی‌رود و باید گفت که این فناوری با شکست مواجه شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین بازی سال ۲۰۱۹ را انتخاب کنید + معرفی عناوین


با این حال باید تا زمان معرفی کنسول ایکس باکس اسکارلت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنسول منتظر ماند.

انتهای پیام/

نسل بعدی کنسول ایکس باکس از VR پشتیبانی نخواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.