احمدی گفت: ۵۹ درصد مردم فعالیت بدنی کافی ندارند و فعالیتشان در حد نرمش و پیاده‌روی است.

فعالیت بدنیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در هفتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی  با اشاره به تفاهم‌نامه چند فدراسیون و انجمن پیشگیری و درمان چاقی اظهار کرد: امروز شاهد تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی، فدراسیون شنا و انجمن پیشگیری و درمان چاقی هستیم.

او ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیر یک غار اقتصادی بزرگ محسوب می‌شود که به گفته وزارت بهداشت، ۴۵ هزار میلیارد تومان از بودجه سلامت را می‌بلعند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: عمده نگاه‌ها در حوزه ورزش سال‌ها معطوف به قهرمانی بوده است و از توجه به ورزش همگانی و توسعه فعالیت بدنی در بین مردم غافل بودیم و به همین دلیل درصد قابل توجهی از مردم دچار فقر حرکت و کم تحرکی هستند.

احمدی بیان کرد: در چند سال گذشته با  تدوین سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و نقشی که برای وزارت ورزش پیش بینی شده، ارتباطات توسعه پیدا کرده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم و این مسئله نیازمند همکاری جامعه پزشک، وزارت بهداشت و توجه مردم برای تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت بدنی و ورزش است.

۵۱ درصد ایرانیان فعالیت ورزشی روزانه دارند

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمار فعالیت بدنی ایرانیان اظهار کرد: ۵۱ درصد مردم در برنامه روزانه فعالیت ورزشی دارند، همچنین ۵۹ درصد مردم فعالیت بدنی کافی ندارند و فعالیتشان در حد نرمش و پیاده‌روی است.

او اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری گسترده در حوزه سلامت و ورزش را شاهد باشیم و از جامعه ورزشی برای توسعه وفعالیت بدنی استمرار می‌طلبیم؛ خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده، اما هنوز به حد کفایت نیست.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به  تعداد باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: باید تلاش کنیم برای افزایش فعالیت فیزیکی ایرانیان و دسترسی مردم به امکانات از ۲۶ هزار باشگاه به صد هزار باشگاه ورزشی برسیم.

احمدی در پایان گفت: در تلاشیم برنامه‌های همگانی ورزشی را افزایش دهیم و  جذابیت آن‌ها را بیشتر کنیم البته باید توجه  داشت که برنامه ورزشی کشور به هم افزایی نیاز دارد و وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند به تنهایی برنامه ورزشی ۸۲ میلیون نفر را مدیریت کند و نیازمند همکاری وزارت بهداشت، وزارت  آموزش و پرورش و رسانه‌ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار