علی نژاد: اکثر ملی پوشان در لیگ ووشو حضور دارند/ از ۳ قهرمان در مسابقات آسیایی استفاده نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: ما تصمیم قطعی گرفتیم که از ۳ بانوی قهرمان جهان در مسابقات آسیایی استفاده نکنیم.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره غیبت قهرمانان جهان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: ما تصمیم قطعی گرفتیم که از ۳ بانوی قهرمان جهان در مسابقات آسیایی استفاده نکنیم، اما درباره تیم ملی آقایان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم. البته عرفان آهنگریان با درخواست خودش از مسابقات آسیایی کنار گذاشته شد و با سیفی دیگر ملی پوش کشورمان هم مذاکره می‌کنیم تا نظرش را درباره این موضوع جویا شویم.

علی نژاد درباره سطح مسابقات قهرمانی کشور بیان کرد: مسابقات قهرمانی کشور سطح بالایی داشت و ورزشکاران رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. جوانان در این مسابقات مدال گرفتند و قهرمانان خوبی در این رقابت‌ها معرفی شدند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره ترکیب تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: قهرمانان کشوری به همراه تعدادی از مدال آوران جهانی در اردو‌های تیم ملی حضور می‌یابند و با یکدیگر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی رقابت می‌کنند.

احتمال حضور ۲ تیم دیگر در لیگ برتر ووشو وجود دارد 

او درباره اینکه در لیگ ووشو چند تیم حضور دارند، گفت: ۸ تیم در لیگ برتر ووشو بانوان و آقایان حضور دارند و ورزشکاران آماده مسابقات هستند. البته تیمی از شیراز به تازگی به لیگ اضافه شده که حامی مالی خوبی هم دارد. ممکن است یکی - ۲ تیم دیگر به لیگ برتر ووشو افزوده شوند. باشگاه‌های مطرحی همانند سپاهان، دانشگاه آزاد و پارس جنوبی جم در لیگ ووشو سرمایه گذاری کردند و اکثر ملی پوشان در این رقابت‌ها حضور دارند.

علی نژاد درباره مبلغ قرارداد‌ها در لیگ ووشو و تفاوتش با لیگ چین بیان کرد: مبلغ قرارداد‌های ووشو نسبت به سایر رشته‌های رزمی خوب است. به هر حال در لیگ چین هر ورزشکاری راه نمی‌دهند و ووشوکاران معدود هستند و این لیگ حرفه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ووشو درباره انتخاب امیرعباس لشگری به عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تصریح کرد: انتخاب لشگری یک اتفاق مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

اوجاقی در تیم ملی ووشو باقی می ماند 

او درباره اینکه اوجاقی از تیم‌های خارجی پیشنهاد مربیگری دارد و آیا ترکیب کادر فنی تیم ملی تغییر می‌کند، بیان کرد: اوجاقی قرار نیست جایی برود و در تیم ملی ووشو باقی می‌ماند. البته ممکن است در ترکیب کادر فنی ووشو تغییراتی صورت بگیرد، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم.

علی نژاد درباره اینکه مربیان ایرانی پیشنهادی از سایر کشور‌ها داشتند، گفت: مربیان ما در فصل جدید پیشنهادی نداشتند، اما در سال‌های گذشته احمدی به بلغارستان و شیبک به سریلانکا رفتند و ووشوکاران این کشور‌ها را آموزش می‌دهند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه وزیر ارتباطات به قولش مبنی بر اهدای سکه به مدال آوران مسابقات قهرمانی جهان عمل کرده است، بیان کرد: آذری جهرمی وزیر ارتباطات هنوز به قولش عمل نکرده است. ما طی نامه ای خواستار این شدیم که وزیر ارتباطات قولش را اجرایی کند. 


بیشتر بخوانید: غیبت قهرمانان جهان در مسابقات آسیا/ جوانگرایی در تیم ملی ووشو بانوان کلید خورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار