شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اتلاف ۳۰ درصدی انرژی در ساختمان‌هایی که مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده‌اند

حناچی گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان مانع اتلاف ۳۰ درصدی انرژی شویم.

اتلاف ۳۰ درصدی انرژی در ساختمان‌هایی که مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیروز حناچی شهردار تهران پس از پایان اختتامیه نمایشگاه ساختمان پایدار در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا موضوع مقررات ملی ساختمان تا کنون اجرایی نشده گفت: این موضوع از دهه ۷۰ عملیاتی شده است، ولی انتظاری بیش از این نیست، زیرا در دهه ۷۰ شیشه یو پی وی سی و دو جداره نبوده و درب‌های درز گیر هم بعد‌ها به بازار آمد.

او با بیان اینکه در آن زمان شرکت‌هایی نداشتیم که محصولاتی تولید کننده که محصولات حرارتی آن‌ها متفاوت باشد، گفت: امروز وضعیت بهتر شده است، اما این موضوع یک فرآینده است که ابتدا از مصالح شروع شده و تا نظارت ناظرین هم ادامه داد.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همکاران ما در شهرداری با این مسائل با جدیت و حساسیت برخورد کنند تا مانع اتلاف ۳۰ درصدی انرژی در واحد‌های مسکونی شویم، گفت: یکی از وظایف ناظرین کنترل مقررات ملی ساختمان مربوط به مبحث ۱۹ است.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در بارش برف اخیر مطالبات پیمانکاران پرداخت شده بود یا خیر گفت: در بارش برف مشکل اعتباری با پیمانکاران نبود. اما برخی پیمانکاران دوست دارند با حداکثر رقم قرارداد ببندیم در حالی که هر قراردادی مبلغی خاص دارد.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: پس از افزایش قیمت بنزین طبیعی بود که میزان مراجعات به وسایل حمل ونقل عمومی بیشتر شود که این موضوع در جلسه هیئت دولت هم بحث شود.


بیشتربخوانید: بازپس‌گیری گود برج میلاد از نیروی انتظامی/ کشمکش بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران بر سر ساختمان پلاسکو


او با بیان این که پس از افزایش بنزین ۲۰ درصد میزان مراجعات به وسایل حمل و نقل بیشتر شده گفت: تلاش داریم تا هرچه سریعتر واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید را تامین کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
شفاف باش همه چیز درست میشه اگر جریمه وجود نداشته باشد درست میشه فرهنگ جریمه ش می دم پولش میدم که مدیران درست کردن مشکل اساسی است
آخرین اخبار