مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه گفت : طرح سرشماری از پستانداران بزرگ این هفته در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«فریدون یاوری» مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه گفت : در این طرح که با هدف کسب اطلاعات جمعیتی و برنامه ریزی زیست محیطی آغاز شده است، اکیپ‌هایی از محیط بانان و کارشناسان این حوزه به مدت یک ماه در ۹ منطقه به پایش گونه‌های پستانداران می‌پردازند.

او گفت : این ۹ منطقه شامل مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله بوزین و مره‌خیل، قراویز، زلزله‌زرد، قلاجه، پناهگاه حیات وحش بیستون، امروله و دالاخانی می‌شود.

 مدیرکل حفاظت از محیط زیست گفت: در دیگر مناطق استان که تنوع گونه‌های حیات وحش در آن‌ها قابل توجه نیز سرشماری‌ها انجام خواهد شد.

او گفت: استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، ۲ اثر طبیعی ملی و ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع است.

یاوری گفت: استان کرمانشاه با تنوع آب و هوایی و زیستی دارای گونه‌های متنوعی از جمله شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای و سایر پستانداران است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: محیط بانان دوربین‌های تله‌ای خود را در منطقه کار گذاشتند که تاکنون این دوربین‌ها موفق به ثبت تصویر یوزپلنگ ایرانی در قصرشیرین نشده اند.

یاوری گفت: علاوه بر مشاهده یوزپلنگ‌های ایرانی توسط مردم بومی شواهد حضور آن نیز دیده شده است، اما در صورتی که تصویر یوزپلنگ ایرانی در قصرشیرین ثبت شود، برای نخستین بار وجود این گونه نادر جانوری در استان و غرب کشور اثبات خواهد شد.

او افزود: سازمان محیط زیست برنامه ویژه‌ای را تحت عنوان «عمل» به منظور حفاظت از پلنگ و یوزپلنگ ایرانی در دست اجرا دارد که به زودی این برنامه را در کرمانشاه نیز اجرایی خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اثبات حضور پلنگ در استان

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.