معاون وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات زعفران کاران

شیرزاد گفت: بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات زعفران کاران به حساب آنان واریز شد.

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات زعفران کارانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مرحله اول بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از مطالبات زعفران کاران به حساب آنان واریز شد، خاطرنشان کرد: در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی که با هدف جلوگیری از افت قیمت و ضرر و زیان تولیدکنندگان  زعفران انجام پذیرفته تا کنون بالغ بر ۳۰ تن زعفران از کشاورزان، توسط شبکه تعاونی‌های روستایی خریداری شده است.
 
او با اشاره به اینکه کشور ایران حائز رتبه اول و دارای مزیت مطلق در تولید زعفران جهان به حساب می‌آید، تأکید کرد: به طور طبیعی و بر اساس شاخص‌های تنظیم بازاری، کشور ایران می‌بایست مرجع اصلی تعیین قیمت این محصول در بازارهای دنیا باشد.
شیرزاد همچنین اضافه کرد: در اوایل ماه گذشته علی‌رغم ثبات نسبی در بازارهای جهانی، شاهد رقابت غیرحرفه‌ای و کاهش تصنعی نرخ خرید زعفران توسط برخی دلالان داخلی و تجار فعال در صادرات این محصول و نهایتاً روند شدید نزولی قیمت زعفران در کشور بوده‌ایم.

موجبات افزایش ارزآوری صادرات زعفران

معاون وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با اهمیت ورود هدفمند سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت متبوع بمنظور تعدیل بازار زعفران تصریح کرد: تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت متبوع و سازمان مرکزی تعاون روستایی علاوه بر جلوگیری از سودجویی دلالان و تجار بین‌المللی و ضرر و زیان تولیدکنندگان زعفران، از افت فاحش نرخ جهانی این محصول نیز ممانعت جدی بعمل آمد.
 
او اظهار امیدواری کرد که با تداوم اقدامات برنامه‌ریزی شده، ضمن تثبیت مبنای قیمتی مناسب برای معاملات آتی زعفران در بازارهای بین‌المللی، موجبات افزایش ارزآوری صادرات این محصول استراتژیک کشور فراهم شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار