روایت رسانه ترکیه‌ای از موج جدید بازداشت‌ها در عربستان سعودی

شبکه «تی آر تی» ترکیه در گزارشی فاش کرد مقامات رژیم سعودی با وجود وعده آزادی زندانیان سیاسی، موج جدیدی از بازداشت‌ها را آغاز کرده‌اند.

روایت رسانه ترکیه‌ای از موج جدید بازداشت‌ها در عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تی آر تی عربی ترکیه، مقامات سعودی با وجود وعده آزادی زندانیان سیاسی، موج جدید بازداشت‌ها در عربستان را آغاز کرده‌اند که به بازداشت‌های ماه نوامبر موسوم شده است.

مقامات سعودی در موج جدید، ۱۰ نفر از روزنامه نگاران زن و مرد و وبلاگ نویسان را بازداشت کرده‌اند. طبق اعلام صفحه موسوم به زندانیان اندیشه در توئیتر، همه این افراد از مدت‌ها پیش از فعالیت حقوقی و نویسندگی سیاسی محروم بوده‌اند.

«عمر عبدالعزیز»، فعال مخالف سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: یکی از بازداشت‌شدگان، از موسسان یکی از قوی‌ترین مراکز آموزشی در خاورمیانه بوده است؛ مرکزی که همواره درباره افق ۲۰۳۰ سعودی شرح و گزارش می‌نوشت. هرچند این کار نتوانسته است به او کمکی کند.

در همین حال، «عبدالله العوده» فرزند «سلمان العوده»، روحانی زندانی سعودی گفت: موج جدید بازداشت‌ها نشان می‌دهد عملیات سرکوب در عربستان سعودی نه منطق و نه روش مشخصی دارد و ممکن است کسانی که بخش‌هایی از افق ۲۰۳۰ دولت سعودی را تایید می‌کرده اند نیز بازداشت شوند.

«سعید بن ناصر الغامدی»، استاد دانشگاه مخالف سعودی هم گفت: اگر وحشت بین مردم ادامه یابد، روزی خواهد رسید که حتی کسانی که سنگ حمایت از حکومت سعودی را به سینه می‌زده اند نیز بازداشت شوند.

صفحه موسوم به زنان زندانی سعودی در توئیتر نیز اعلام کرد موج جدید بازداشت فعالان زن در عربستان سعودی همگان را شگفت زده کرد و این در حالی است که همه منتظر بودند مقامات سعودی زنانی را که از مدت‌ها پیش در زندان به سر می‌برده اند، آزاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار