کشته شدن ۱۳ تن در موج جدید کشتار در کنگو

در کشتار جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو سیزده تن به قتل رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، در کشتار جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو سیزده تن به قتل رسیدند.

بر این اساس، شورشیان «آی دی اف» در شهر «بنی»، دست به کشتار جدید زدند. بنا بر اعلام مقامات محلی و سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو، دست کم سیزده غیرنظامی در قتل عام‌های جدید در نزدیکی «بنی»، کشته شدند.

یک مقام محلی تایید کرد روز چهارشنبه در یک قتل عام جدید منتسب به «گروه مسلح نیرو‌های دموکراتیک متفقین» (ADF)، دست کم ۱۳ غیرنظامی در نزدیکی «بنی»، واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، کشته شدند.

سخنگوی هیات سازمان ملل در کنگو موسوم به "یو ان مونوسکو" (Monusco) خاطر نشان کرد: «در اوایل صبح امروز، آماری که ما از کشته شدگان در اختیار داریم سیزده نفر است.»

این کشتار در حالی صورت می‌گیرد که مردم از کوتاهی و بی کفایی نیرو‌های پاسدار صلح سازمان ملل در «جمهوری دمکراتیک کنگو» خشمگین هستند. هفته پیش نیز «نیرو‌های ائتلاف دمکراتیک (آی دی اف)»، در حمله شبانه به روستایی در شهر «بنی» علاوه بر کشتن هشت نفر، ۹ تن از ساکنان این روستا را نیز ربودند که هنوز از وضعیت آنان خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار