رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل هستیم/ اعطای تسهیلات با سود یک درصد به مددجویان

بختیاری گفت: با پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغالزایی و تولیدی، به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور صبح امروز در نشست با نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تامین مسکن مددجویان کمیته امداد استان بوشهر و با قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها در ایجاد این طرح‌ها اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی کمیته امداد با استانداری بوشهر، امروز ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افتتاح می‌شود.

او از افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر مددجویی در قالب این تفاهم نامه در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: در این راستا یک هزار واحد مسکونی دیگر سال آینده تحویل مددجویان استان بوشهر می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با قدردانی از همکاری سپاه در ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر در دی ماه امسال، ۷۰۰ واحد مسکونی که در قالب تفاهم نامه ساخت مسکن با سپاه پاسداران به امضاء رسیده برای تحویل به مددجویان آماده می‌شود.


بیشتر بخوانید: دستگیری ۳ لیدر اغتشاشات در محمدشهر کرج


بختیاری، کمیته امداد را نهاد مقدس یادگار امام راحل (ره) دانست و با تاکید بر نقش مهم این نهاد خاطر نشان کرد: پس از تاسیس کمیته امداد در سال ۵۷، شخصیت‌های بزرگی با پشتیبانی نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور با پشتیبانی مردم اقدامات شایسته‌ای را به جامعه هدف ارائه کرده‌اند.

او عنوان کرد: این نهاد انقلابی به دنبال این است که از همه فرایند‌های گرنده بروکراسی جدا و در خدمت به مردم تلاش کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به برنامه ششم پنح ساله کشور در ایجاد اشتغال مددجویان اظهار داشت: در ماده ۸۲ مصوب شده این قانون برنامه، ایجاد ۷۰ هزار شغل در هر سال پیش بینی شده که در سال نخست این برنامه ۱۷۰ هزار، سال دوم در سال گذشته، ۱۸۰ هزار اشتغال ایجاد شده و امسال هم به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل ویژه مددجویان کمیته امداد هستیم.

بختیاری با تاکید بر توانمندسازی مددجویان در عرصه اقتصادی و معیشتی افزود: در کمیته امداد بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با نهایت تکریم برای مددجویان تاکید شده و منویات مقام معظم رهبری در این راستا در صدر برنامه‌ها قرارگرفته است.

او، ایجاد اشتغال، احداث مسکن و ارائه بسته‌های فرهنگی را سه موضوع کاربردی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: طی ۲۰ سال گذشته تا پایان سال گذشته، ۷۰۰ هزار خانواده پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفا شدن از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

بختیاری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلاتی که این مددجویان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند به بانک‌ها برگشت خورده گفت: به گونه‌ای که بانک‌ها اعلام می‌کنند که مددجویان کمیته امداد از خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها به شمار می‌رود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور صندوق ولایت را یکی دیگر از ظرفیت‌های این نهاد دانست و بیان کرد: صندوق قرض الحسنه ولایت برای تکریم مددجویان پایه گذاری شده و تا ۵ میلیون تومان تسهیلات بدون دریافت سود و از ۵ میلیون به بالاتر فقط یک درصد کارمزد دریافت می‌شود.

او با اشاره به برخی از برنامه‌های برون سپاری کمیته امداد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های برون سپاری این نهاد، ارائه بخشی از فعالیت‌های این نهاد به مراکز نیکوکاری است که تاکنون بیش از سه هزار این مراکز در سطح کشور ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد:مسجد محوری و ارائه ۳۰ درصد از خدمات مددکاری به این مراکز از جمله شاخص‌های برنامه‌های برون سپاری این نهاد است که سبب اعتماد مردم به کمیته امداد از طریق این مرکز نیکوکاری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یه کاری کنید شاغل ها بیکار نشن ابجاد شغل پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یه کاری کنید شاغل ها بیکار نشن ابجاد شغل پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۵:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینترنت وصل کنید شغل خود بخود ایجاد میشه نمیخواد شما به زحمت بیفتی اون بودجه هم بدید بسته اینترنت برا ما
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۵:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینترنت وصل کنید شغل خود بخود ایجاد میشه نمیخواد شما به زحمت بیفتی اون بودجه هم بدید بسته اینترنت برا ما
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
باسلام.من مددجوی کمیته امداد هستم وام گرفتم ورشکست شدم توان بازپرداختش ندارم چکارکنم.کمیته حساب ضامنامو مسدودکرده.
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۵:۴۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بدون سود!!! وای...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
دست شما درد نکنه