یک مقام مسئول در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وجود ۵ میلیون خودروی گازسوز در کشور/منفعت ۴۰ میلیون دلاری در صنعت گاز

مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: اکنون حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.

وجود ۵ میلیون خودروی گازسوز در کشور/منفعت  ۴۰ میلیون دلاری در صنعت گازعلی عسگری مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین تعداد مصرف کنندگان سی ان جی افزایش یافت که نشان می‌دهد نگاه مثبتی به مصرف گاز طبیعی پیدا کرده‌ایم.

او ادامه داد: ۱۷ تا ۱۸ سال است که صنعت گاز در کشور شکل گرفته و اکنون حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون خودروی گازسوز در حمل و نقل دایر است،  همچنین حدود ۲۲ هزار نفر هم در این صنعت مشغول به کار هستند.

عسگری بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری ۳ تا ۴ میلیارد دلاری در صنعت گاز، در این صنعت ضرر نکرده‌ بلکه نزدیک به ۴۰ میلیون دلار تاکنون منفعت داشته است.


بیشتر بخوانید: آخرین برنامه ریزی ها برای استفاده هرچه بیشتر از سوخت CNG/ تاکسی‌ها باید گازسوز شوند


مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته بیان کرد: وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد درگیر سی ان جی کردن خودرو‌ها هستند. گاز طبیعی در یک برهه‌ای از زمان که واردات بنزین ممنوع شد، اهمیت یافت.

مخزن گاز نباید در صندوق عقب خودرو باشد

او تشریح کرد: خودروسازان باید به ساخت خودرو‌های دوگانه توجه بیشتری کنند چرا که اکنون این خودروها واقعی تولید نمی‌شود. خودرو دوگانه باید طوری طراحی شود که مخزن گاز در صندوق عقب خودرو نباشد تا منجر به پر کردن فضای صندوق عقب نشود.

عسگری ادامه داد: انتظار داریم با تمام زحمات صورت گرفته در این صنعت، توجه جدی تری به موضوع دوگانه سوز کردن خودرو‌ها شود. از مشکلات تولید خودرو‌های دو گانه کمبود لوله است و تولید کنندگان مشکلات زیادی در این زمینه دارند.

مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با تاکید بر اینکه توان استفاده از سی ان جی را در کشور داریم، گفت: بسیاری از کشور‌ها نمی‌توانند از خودرو‌های دوگانه استفاده کنند چرا که منابع گاز طبیعی آن‌ها محدود است، اما این نعمت خدادادی در کشور ما به خوبی یافت می‌شود.

او با بیان اینکه افرادی که قصد گاز سوز کردن خودروی خود را دارند حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کنند، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد در بومی کردن آن به خوبی پیشرفت کرده‌ایم. برای تبدیل خودرو‌های تک سوز به دوگانه قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها غیرواقعی و غیرمنطقی است.

مدیر اجرایی اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با تأکید بر اینکه عمر موتور خودرو‌های گازسوز بیشتر از بنزین است، گفت: امروزه خودرو‌های گازسوز بدون نقص فنی و با موتوری سالم تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار