در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی؛

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

غلامحسین دهقانی در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس کشور‌های عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی فرناندو آریاس ملاقات کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیاییبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین دهقانی معاون وزیر خارجه کشورمان در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس کشور‌های عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی فرناندو آریاس ملاقات کرد. 

در این ملاقات زمینه‌های ارتقاء همکاری بین سازمان و جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه معاون وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت اجرای غیر تبعیض آمیز کلیه مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و رعایت تعهد کشور‌ها در کنوانسیون پیرامون تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده‌های صلح آمیز، رفع موانع تجارت بین کشور‌های عضو و عدم اعمال تحریم‌های اقتصادی بین کشور‌های عضو تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اقدامات امریکا در توسل به تروریسم اقتصادی علیه کشورمان تاثیرات آن را بر تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز جانبازان شیمیایی و همچنین تهیه مواد اولیه برای تولید برخی دارو‌ها تشریح کرد و آن را مغایر با تعهدات این کشور و همچنین دیگر کشور‌های عضو کنوانسیون که تحت فشار امریکا از این کشور تبعیت می‌کنند دانست و از دبیر کل خواست ضمن بکارگیری مساعی جمیله خود تعهدات این کشور‌ها را به آن‌ها یادآور شود.

دهقانی همچنین رعایت قاعده اجماع در اتخاذ تصمیمات در سازمان‌هایی که مربوط به منع سلاح‌های کشتار جمعی می‌باشند را برجسته نموده و بر نقش راهبردی مدیرکل در تقویت اجماع در سازمان تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار