همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی در قم برگزار شد

سومین همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید،با موضوع نقش نظام قضایی در توسعه ملی در قم برگزار شد.

همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی در قم برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سومین همایش نکوداشت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید، با موضوع نقش نظام قضایی در توسعه ملی،دیروز پنجشنبه در دانشگاه مفید قم برگزار شد.


رئیس دانشگاه مفید قم در این همایش عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه آیت‌الله موسوی اردبیلی در دوران حیات، تبیین و استیلای مبنای دینی در جامعه بود.

سید مسعود موسوی اردبیلی تصریح کرد: فلسفه تاسیس دانشگاه مفید قم نیز بر همین محور و تبیین و نهادینه‌سازی معارف دینی و اسلامی در سطح جامعه بوده است.

او عنوان کرد: نقش قوه قضاییه در توسعه ملی از مسائل مهمی بوده که همواره یکی از دغدغه‌های فکری این عالم ربانی بود.

این همایش با حضور حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و اساتید دانشگاهی و مدیران قضایی ترتیب یافت.

آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی متولد سال ۱۳۰۴ در اردبیل و از مراجع تقلید بود و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده داشت.

عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دادستانی کل کشور، عضو شورای عالی قضایی و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و مسئولیت اجرای فرمان ۶ ماده‌ای حضرت امام راحل از مسئولیت‌های این مرجع فقید تقلید بود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی، سوم آذرماه ۹۵ دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ش

مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.