مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم:

۱۸۰۰ خانواده مددجوی قم خانه دار نیستند

یوسف رشیدی گفت:رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه دار شدن ۱۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم شده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،یوسف رشیدی،مدیرامور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ خانواده تحت پوشش این نهاد در استان فاقد مسکن می‌باشند که کمبود اعتبار و رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه‌دار شدن این خانواده‌ها شده‌است.

اوافزود: سرپرست این خانواده‌ها فوت‌شده، ازکارافتاده و یا بیمار می‌باشد و مادر سرپرست خانواده است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم اضافه کرد: خانواده‌های تحت پوششی که تعداد نفرات آن‌ها بیش از سه نفر باشد، سرپرست خانواده فوت کرده باشد، منزلی به نام آن‌ها نباشد و تاکنون زمین و یا مسکنی از دولت دریافت نکرده باشند، در اولویت خرید مسکن می‌باشند.

او بابیان این‌که در حال حاضر مددجویی در نوبت خرید و احداث مسکن نیست، خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ خانواده شرایط دریافت مسکن مددجویان کمیته امداد را دارند، ولی میزان آورده آن‌ها با مبلغی که کمیته امداد برای خرید مسکن این افراد اختصاص می‌دهد، جوابگوی خرید منزل مسکونی نیست.

رشیدی ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن منازل مددجویان کمیته امداد، ۳۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن هستند.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم  بابیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال در بخش مسکن هزینه شده است، گفت: ۲۶۹ مورد تعمیرات مسکن با اعتبار هفت میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال انجام و ۱۴ منزل مسکونی با اعتبار هشت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خریداری‌شده است.

او گفت:در تلاش هستیم تا پایان سال تعمیرات مسکن به ۸۱۰ واحد و خرید مسکن نیز به ۵۰ واحد افزایش یابد.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم تصریح کرد: اگر تعهد خرید منزل مسکونی محقق شود، امسال خرید مسکن نسبت به پارسال ۵۸ واحد کاهش خواهد داشت که دلیل آن رشد قیمت مسکن می‌باشد.

رشیدی به تسهیلات ارائه‌شده در بخش مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش تعمیرات مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به ۷۸۶ متقاضی و برای احداث ۲ واحد مسکن روستایی مبلغ ۳۸۴ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

او افزود: همچنین برای خرید ۱۰۸ واحد مسکن شهری اعتبار ۴۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و بهسازی ۳۳ سرویس بهداشتی منازل مددجویان ۸۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رشیدی بابیان این‌که سال گذشته ۷۱ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال به مددجویان پرداخت‌شده است، اضافه کرد: برای خرید مسکن به‌طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال به هر متقاضی در قالب ۲۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت‌شده است.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ تَن معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

وضعیت مسکن خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قم

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار