شانزدهمین نمایشگاه فولاد و متالوژی آغاز به کار کرد/ صادرات ۶ میلیون تنی فولاد در ۶ ماه اول امسال

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، ‌صنایع معدنی و متالوژی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

شانزدهمین نمایشگاه متالوژی آغاز به کار کرد/ صادرات ۶ میلیون تنی فولاد در ۶ ماه اول امسالبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، ‌صنایع معدنی و متالوژی ایران با حضور مقامات وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، ‌صنایع معدنی و متالوژی ایران اظهار کرد: نمایشگاه امسال با حضور بیش از ۸۰ شرکت خارجی و ۲۹۰ شرکت داخلی برگزار می‌شود که تعداد شرکت ها در هر دو زمینه نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و این نشان از موفقیت ما در دل مشکلات این حوزه است.

او با تاکید بر حفظ و گسترش تولید و صادرات در این حوزه ادامه داد: این نمایشگاه مجموعه‌ای کامل از شرکت‌های فعال در حوزه معدن، محصولات معدنی، لوازم جانبی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این بخش است که استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.
بیشتر بخوانید: حضور ۱۶ کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی متالورژی

او با اشاره به صادرات ۶ میلیون تنی در حوزه فولاد تصریح کرد: در حوزه‌‌های معدنی در آهن و مس رشد داشته‌ایم؛ محصولات فلزی ما ۴ درصد، و کنساتره ۳ درصد رشد را تجربه کرده است؛ تولید کاتد هم به ۲۶۰ هزار تن خواهد رسید.

غریب پور گفت: دولت به عنوان زمینه ساز به توسعه فعالیت‌های اکتشافی، تامین مالی و ایجاد زیربنا می‌پردازد تا بخش خصوصی وارد عرصه تولید شود؛ بنا بر قانون رفع موانع تولید، امکان استخراج و فروش در معادن از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: در سطح کشور اقدامات زیادی در حوزه اکتشاف انجام شده است و در قسمت‌های بسیاری از جمله گلگهر به منابع درخشانی دست پیدا کرده‌ایم؛ ۴۰۰ کار اکتشافی بر روی هزار کیلومتر مربع از خاک ایران آغاز شده و به زودی به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد؛ انجام فعالیت‌های اکتشافی زمان‌بر است اما این نوید آینده درخشان در حوزه معدن را می‌دهد.

او با تاکید بر اکتشافاتی که در مناطق محروم انجام شده است، بیان کرد: معدن مس بسیار ارزشمندی در سیستان و بلوچستان کشف شده و امیدواریم برای ساکنان منطقه هم مفید باشد؛ اولویت ما برای واگذاری معادن این است که معادن بزرگ را شرکت‌های بزرگ بر عهده بگیرند و معادن کوچک و متوسط توسط بخش خصوصی و با همکاری بنگاه‌های بزرگ  اداره شود.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار