لکه های نفتی شناور بر خلیج فارس پاک‌سازی شد

رئیس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادرو دریانوردی استان بوشهر گفت: با مشارکت ۱۳ شناور، نشت نفت خام مهار و لکه‌های نفتی شناور روی آب دریا پاک‌سازی شد.

لکه های نفتی خلیج فارس پاک‌سازی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احسان گلستانی رئیس اداره حفاظت و ایمنی اداره کل بنادرو دریانوردی استان بوشهر گفت: در یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های دریایی در آب‌های این استان ( محدوده جزیره خارگ ) با مشارکت ۱۳ شناور، نشت نفت خام مهار و لکه‌های نفتی شناور روی آب دریا پاک‌سازی شد.

گلستانی افزود: از ۲۹ آبان ماه گذشته آلودگی از خط لوله انتقال نفت (از میدان نفتی ابوذر واقع در هشت مایلی غرب جزیره خارگ) گزارش و به دنبال اقدامات صورت گرفته ۶ آذر ماه این نشتی مهار شد.


بیشتر بخوانید: سواحل جزیره حفاظت شده خارگو آلودگی نفتی ندارد


او بیان کرد: در هشتم آذر ماه نیز نقص فنی ایجاد شده در خط انتقال نفت با همت کارکنان و کارشناسان فنی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره برطرف شد.

گلستانی یادآور شد: در بخش‌های مختلف این عملیات از جمله غواصی، پایش و مقابله با آلودگی ۱۳ شناور متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شرکت نفت فلات قاره و شرکت پایانه‌های نفتی منطقه خارگ مشارکت داشتند.

او افزود: در این عملیات هشت تن ماده دیسپرسنت برای امحای لکه‌های نفتی مناطق با عمق بالا توسط اداره کل بنادر استفاده شد.

گلستانی عنوان کرد: همچنین هشت تن ماده امحا کننده بیولوژیک توسط شرکت نفت فلات قاره برای پاشش در اختیار شناور‌های عملیاتی قرار گرفت.

او ادامه داد: در هفتم آذرماه پس از مهار نشتی در پایش‌های هوایی با بالگرد لکه‌های نفتی در چهار نقطه دیده شد که با اعزام شناور‌های منطقه و پاشش " او اس ایی" لکه‌های باقی مانده امحا شد.

گلستانی یاداورشد: در این عملیات مدیران ستادی سازمان بنادر و شرکت نفت فلات قاره با حضور میدانی در پشتیبانی عملیات نقشی قابل توجه و شایانی ایفا کردند.

در ۲۴ شهریورماه امسال نیز به علت نشت نفت از یکی از لوله‌های نفتی در ۲.۵ مایلی جزیره خارگ آلودگی نفتی سواحل این جزیره و حتی بخش‌هایی از سواحل گناوه و بندرریگ را فرا گرفت که با تلاش ادارات کل بنادر و دریانوردی و حفاظت محیط زیست استان بوشهر، شرکت نفت فلات قاره همراه با فعالان محیط زیست و بویژه سمن‌های استان بوشهر عملیات پاک‌سازی این آلودگی‌ها انجام شد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.